lördag, april 24, 2010

Kungafamiljen och bröllop

Händer mycket i Sveriges kungahus just nu.
Kärlek, bröllop och otrohetsrykten...

Viktoria och Daniel ska gifta sig i sommar, det kan INGEN ha missat. Skrivs och snackas om det överallt. Lite tröttsamt faktiskt. Dom får inte göra si eller så, detta är inte enligt etikettreglerna, detta är stil och här följs etikettreglerna...
För vanligt folk är det svårt att planera ett bröllop så det blir fint och att man själv är nöjd, kläder, dukning, inbjudan, musik och gästernas bordsplacering.
Jag har själv inte gift mig, kommer nog inte göra heller, men i vilket fall är jag glad att jag i så fall kommer att slippa att bli jagad av alla tidningar och skvallerpressen.
Verkar iaf gå bra för Viktoria och Daniel och det är bara några småsaker som det klagas på.

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article6999626.ab
Hon vill att pappa kungen lämnar över henne till Daniel. Tycker jag är en mycket fin idé. Och att Svenska kyrkan klagar förstår jag bara inte... Kanske är lite omodernt, men det har tappat den grundläggande innebörden. Det var ju så att pappan lämnade över flickan och hennes förmyndarskap till mannen, men nu är det inte så längre. HOPPAS jag.
För mig är det att ha stödet av en mycket viktig person med sig hela vägen fram till altaret, samt att om pappan (som det är i detta fallet, behöver ju inte vara det) har godkänt mannen som nu ska älska och respektera denna kvinnan resten av livet.
Viktoria ska göra precis som hon själv vill!!!
Att göra det visar bara att hon är en stark och självständig kvinna som är redo att "styra" ett land.

Otrohetsaffärerna... hur var det nu med dom då?
Jo, det gäller Madeleine och Jonas.
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7006592.ab
En norsk kvinna har gott ut med att hon haft en affär med Jonas, detta har hon sagt till Norges Se och Hör... För mig är det lite av att vara mediakåt. Men det säger inget om sanningshalten. Det är lite som att faktiskt gå till aftonbladet, dom skriver ju om ALLT, utan att riktigt kolla upp saker först. Men om det nu är så att han varit otrogen så Madeleine om det. Hon är en smart kvinna som kan få vilken man hon vill. Hon tar ett beslut och väljer hon att jobba för att förhållandet ska fortsätta så kommer dom båda att jobba hårt för det och väljer hon att det ska ta slut så kommer det att göra det. Men hon måste också göra det på ett snyggt sätt så det inte skadar hennes och familjens rykte. Det är en mycket svår balansgång.
Hon kanske vill ge honom tid nu i början att visa att det var ett stort misstag och hon kanske känner att det är något som förhållandet kan överleva, men hon kommer inte vara tillsammans med honom om dom inte får det att funka.

Relationer är svårt, tänk själva på att ha kameror och folk överallt som håller koll på vad man gör hela tiden. Fan jag blir nojjig ibland bara jag känner att någon kanske tittar på ett konstigt sätt eller om jag skulle höra små rykten om mig.
Saker händer och ibland gör man saker man inte alltid är så stolt över, men att det ska vändas och vridas på i tidningar, radio och tv måste ju vara skitjobbigt.

Jag säger bara:
LÅT DOM VARA!!! Deras relation är deras ansvar. Låt dom hantera det på sitt sätt.
Om det sen ska bli bröllop och allt ska vara korrekt för en kunglighet kan man ju diskutera då det blir aktuellt.

Inga kommentarer: