torsdag, februari 11, 2010

Väntan över...

Jag var i skolan idag som vanligt, förutom att jag kom 1 timme sent... Men dagen flöt på bra sen. På tåget hem så fick jag ett telefonsamtal av min läkare.

Jag har ADHD.
Efter de förra frågorna jag svarade på har nu svaret kommit. Neuropsykologen har tittat på mina svar och sa att jag visar tydliga tecken på ADHD.
Min läkare och jag pratade lite läkemedel och han tyckte att jag skulle testa Concerta. Så detta ska jag börja med i morgon. Detta är en medicin man ska testa ut den styrka man behöver så jag börjar på den lägsta som är 18mg om dagen. Detta ska jag ta i en vecka och känner jag ingen eller mycket liten förändring så ska jag öka dosen till det dubbla.
Detta är ganska läskit för nu kanske man ska få veta hur det är att vara "normal"... Hur är man det? Jag är beredd på att detta tar lite tid, men jag är glad att det nu verkligen händer något och att jag vet VAD jag har för problem och då är det lättare att tackla dom.

Ja, så detta är sista medicinfria dagen på mycket länge...

Önska mig lycka till i mitt kämpande till en mer normal livssituation.

3 kommentarer:

Mezza sa...

åh mia! vad glad jag blir för din skull! ja, visst är det konstigt... att man lixom får veta hur det vanliga är. Och dessutom när man får veta det, inse hur stor skillnaden är och hur mkt tid som man gått o kämpat, inte vetat/förstått att det inte är normalt...
Varma kramar!

Anna sa...

Oroa dig inte , normal kommer du inte bli ändå : ) undrar du över nåt... ( tja, "undrar" gör vi ju inte, vi överanalyserar ju : D )men då finns jag här för dig! Välkommen över på andra sidan : D Kram Anna

ixzorra sa...

Det viktiga är att att du nu vet att det är en sjukdom, och att det går att få hjälp.