måndag, februari 15, 2010

Dag 4

Jaha, nu var dag 4 avklarad i stort sett...
Hur känns det nu då?
Jo, det känns bra, som förr...
Ingen skillnad, inga biverkningar, inget...
Får se om jag känner skillnad nu i veckan då jag ska sitta på föreläsningar, men jag tror inte det. Bara fortsätta med medicinen så här till på fredag och då dubbla dosen. Sen får man se om det känns någon skillnad då.

Idag har jag varit hemma och skulle plugga med kom på en annan grej och satt och kollade på gammla foto istället... Sen tränade jag lite också.
Blev nämligen rastlös av att sitta och greja med foto. Så jag tog mig upp på min orbitrek och körde på i först 5 minuter och var då tvungen att ta en paus, jag kände mig helt slut så jag klev av och drack lite vatten och sen efter det så tog jag det lite lugnare och orkade köra på i 15 minuter till.
Har inte tränat på hela vintern då jag varit förkyld och sjuk på andra vis. Men nu tror jag att jag kan komma igång med det igen. Vill ju vara i form till sommaren när kläderna ska av och bikinin på. Vill även kunna ut och springa sen till våren i skogen. Det är så skönt att kunna göra det, men jag vill inte springa ute bland folk förrän jag klarar av att springa ett tag. Vill ha en grundkondition innan jag ger mig ut och sen bli ännu bättre ute. Har flera olika rundor jag kan springa här i närheten så det ska nog bli hur bra som hellst. Bara jag kommer igång med min träning här inne först.
Anledningen till att jag inte vill ha en grundträning innan är att jag får sån prestationsångest om jag träffar på folk som är mycket bättre än mig i början, har så lätt för att jämföra mig med andra när jag tränar. Då mår jag istället dåligt och låter bli att träna och det vill jag inte.

Så nu ska jag försöka träna minst 3 gånger i veckan. Önska mig lycka till.

2 kommentarer:

ixzorra sa...

Vad duktig du är? Skickar du lite tränings motivation till mig. Vet inte vad det är för med du äter. Men när jag åt antidep, så kände jag ingen skillnad, men min omgivningen märkte det. Jag märkte bara skillnaden när jag slutade med dom. Du kämpar på bra

Maria sa...

Min träningsmotivation kommer av vetskapen att jag sover bättre om nätterna när jag är bättre i form...
Jag äter Concerta för min adhd. Vad jag förstått så ska man själv också känna skillnad med denna. Iaf som att man kan fokusera bättre på saker som ska göras...