tisdag, november 03, 2009

Åter som vanligt.

Freddan är hemma. Han kom i lördags och hade haft en underbar vecka hos Peter. Freddan önskar nu att det ska bli jul fort, han ska nämligen vara med Peter då också, har dom bestämt. Då vet jag iaf en som får en vit jul. Det brukar ju ligga snö där då. Dessutom så kanske dom ska åka ännu längre norrut. Kanske hänger jag också på och firar jul med dom. Var så länge redan man träffade alla där. Ser ju dom fortfarande som del av min familj.

Tentan fick jag klar igår. Den ska lämnas in idag. Jag fick hjälp av Anna att korrekturläsa den för jag kände att jag inte riktigt fick ihop det, men efter lite frågor och gramatiska ändringar av henne så föll det på plats. Hoppas bara att läraren anser att det också. Märker det om en vecka cirka. Dom är ganska snabba med att rätta tentorna i Lund.
Dags för ny delkurs idag. Handlar om filmens guldålder. Det är en ganska lång period i filmhistorian. Vi ska även få träffa en ny lärare denna kursen. Hoppas han är lika bra som de vi haft fram tills nu.
Jag gillar våra lärare för dom är själva så intresserade av det dom lär ut. Vissa lärare man haft förr har verkat hamna där av en slump och inte riktigt trivs, men här är dom lärare för att dom vill dela med sig av all den nördiga kunskap de sitter inne med. Och ja, vi är nördar alla som är där. Men jag ser det positivt med att vara nörd. Är man det gör man iaf något man älskar.

Lägger in en bild på min tentahjälp :)

Inga kommentarer: