måndag, oktober 12, 2009

Husregler.

Vi har gjort några få husregler här hemma nu och det känns ganska bra, Freddan var lite missnöjd först men sen sa han att det var mysigare så här. Tror dock att det kommer bli lite gnäll om det ibland men jag ska inte ge mig nu.
Det som gäller nu är att ALLA mål ska ätas i köket och tvn är inte igång innan kl 18. Dessa regler gäller både mig och Freddan och ingen får fuska.
Annars så gäller ju sånt där vanligt som att man är snäll mot varandra och respekterar varandras viljor, sånt som faller under sunt förnuft.
Håll nu tummarna att jag kan hålla detta då vi har fuskat allt för länge med just dessa sakerna. Freddan har suttit allt för mycket vid tvn och knappt använt sina leksaker. Men nu så ska det bli ändring på det. Han ska om ett tag även få sortera ut sånt han inte använder så det blir plats till sånt som han får i julklapp och sen födelsedagspresenter.

Jaja, nu fick ni en liten inblick hur vi har haft det. Det har varit ganska tråkigt att bo här och tvn har varit igång mycket och vi har ätit i soffan... Känns inte som vi har pratat så mycket men nu så ska vi börja prata igen. Redan idag så har vi pratat massor vid matbordet när vi åt, känns bra och det verkar som att Freddan tyckte att det var trevligt.

Annars då... Jag kämpar med en förkyldning som jag tror är lite allergi också, jag har varit lite slarvig med att städa den sista tiden, kan ju säga till mitt försvar att jag inte mått bra alls, varit stressad och pressad, men nu är det lite bättre och jag har fått tillbaka mycket av min ork. Tänk att det kan göra så mycket. Nu är det bara förkyldningen som ska försvinna med sen kommer det bli mycket bättre.

Skolan känns som det går bra, har ganska mycket att läsa just nu bara för vi har en tenta till på gång just nu. Kommer vara tentor nästan hela tiden men det är samtidigt kul för det är ett så intressant ämne. Hoppas vi snart får tillbaka den förra tentan för jag vill veta hur det gick, tror inte att det gick jättebra på sista frågan men jag har nog inte misslyckats helt. Jaja, den kommer nog tillbaka ganska snart.

Nu ska jag ta hand om mig huvudvärk som börjar bli riktigt jobbig.

Inga kommentarer: