torsdag, oktober 08, 2009

Bloggar från mobilen.

För er som undrar varför jag ofta nu bara skriver ganska korta inlägg är för jag gör det via mobilen. Passar på att göra det när jag åker tåg, så även med detta inlägg. Jag har hittat ett smidigt sätt att göra det utan att behöva vara uppkopplad under tiden som jag skriver. Skickar nämligen in mina inlägg som ett mail och det går bra att skriva utan att vara uppkopplad till nätet samtidigt.
Jag gör mycket från mobilen nu, datorn där hemma används till att skriva tentor och bara sitta med msn. Har inte tid till så mycket annat som det ser ut nu. Men jag trivs med det så tyck inte synd om mig. Gillar detta livet och ska försöka få så höga studieresultat som jag kan. Dessutom är det mycket med Freddans skola nu med.
Var på föräldrarådsmöte igår, intressant och jag är glad att jag anmälde mig till detta. Man får där en möjlighet att yttra sig om beslut som tas om skolan. Och på Freddans skola så är det mycket som händer. Det ska flyttas elever och skolgården byggs om och ska planeras. Det är sånt här som är viktigt att man får yttra sig om och sen får man ju bara hoppas att det kommer fram till de som tar besluten också via rektorn. Många föräldrar som var där och dom verkade engagerade i sina barns skolgång. Hoppas att man på detta viset kan påverka vissa dåliga beslut som tas i kommunen.
Ja, drömma kan man ju...

Inga kommentarer: