måndag, september 14, 2009

Bra beslut.

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090914/SKANE/222617250/1338/&/350-kronor-mer-till-studenter

Ja, vad säger man. Jippi!
Ibland kan ju faktiskt regeringen ta beslut som gör vissa personers ekonomi bättre.
Tänk att det ska vara så svårt för dom att förstå att det är svårt att leva på nästan inget. Detta behövs ju mest för dom som inte har möjlighet att jobba extra på terminerna, som jag, hade jag haft ett jobb också att sköta så hade jag inte riktigt klarat av att plugga ordentligt eller sköta Freddan. Nej, pluspoäng till detta beslut.
Även bra att dom inte hindrar en för att plugga längre än 4 år.
Känns bra för mig då jag har lite svårt att bestämma mig vad jag ska bli när jag blir "vuxen"... Jaja, det kommer ordna sig tillslut. Just nu känns det som att det kan vara riktigt kul att jobba med film på något vis. Denna utbildningen öppnar till många nya vägar sen. Kanske även till att forska om film.
Förra utbildningen var ju för svårt för mig så den hanterade jag inte och det förstog jag ganska sent... Men ibland fattar jag inte saker direkt utan måste upptäcka det den riktigt hårda vägen. Nu så går jag något jag tror jag ska klara ganska bra. Hoppas på näst högsta betyget i alla delkurserna men jag blir nöjd med det precis under också.

Nu ska bara barnbidraget bli inkomstbeprövat också...
Inte för att jag ska ha mer pengar utan för att Freddan ska få känna sig likvärdig med sina vänner. De pengar som kommer in går ju rakt av till honom och hans intressen.
Vi får se om regeringen kan se detta som en bra sak för jag tror att kostnaden kommer att bli ungefär den samma. De med mycket pengar får mindre barnbidrag och de med lite pengar får lite mer i bidrag. Borde jämna ut sig tycker jag... Eller?

Inga kommentarer: