tisdag, juni 30, 2009

Varm som attans...

Sitter i köket nu och bara tar det lugnt. Orkar inte så mycket när det är så här varmt. Kollar på termometern och har 29 grader här inne och nu först kommer solen till detta fönstret...
Hade lika varmt igår.
På kvällen igår när det blev svalt på balkongen så flyttade jag ut där, det var skönt att sitta där. När jag sen gick in för att lägga mig så bestämde jag mig helt för iden jag haft innan, jag skulle sova på balkongen. Det var 25 grader i köket där den enda termometern står och det kändes lika varmt i sovrummet. Jag tog ut täcke och kudde på balkongen och somnade.
Hade det inte varit för min löpande katt så hade jag sovit otroligt gott i natt. Dock är soffan där ute 10 cm för kort, men det kan man leva med om man får sova någonstans där det bara är 18 grader.
Blir nog samma ikväll om det inte bli svalare inne tills dess. Tror dock att DE ska komma idag och sova här så jag får nog hålla han sällskap inne tills jag håller på att dö av värmeslag, han blir inte påverkad av värmen på samma sätt som jag nämligen.
Freddans rum är det svalaste rummet i lägenheten och han får också ha sitt fönster öppet för att kunna sova, men han klagar inte. Han sover med en tröja och sparkar av sig täcket när han sover så han reglerar sin värme bra själv.
Vi har även vars en flaska med vatten som fylls på flitigt. Skönt att Freddan är bra på att dricka vatten när han har fri tillgång till det, han struntar i att dricka om han måste be om det, men finns det där bredvid honom så slinker det ner. Sen äter han mycket isglass också.
Jag är dock lite sämre med att dricka tillräckligt men kämpar med att ordna det, blir ju så trött och får huvudvärk om jag inte sköter det så det är bara att vara noga med vattenflaskan.

2 kommentarer:

Minett sa...

Vad händer i ditt liv nu då? Inga blogginlägg men en del som händer. Du jobbar OCH har ett nytt förhålland.e kan inte hjälpa att jag är lite nyfiken ;)

Maria sa...

Det kommer blogginlägg snart. Har haft lite dåligt med tid bara... :)
Tålamod :P