måndag, juni 01, 2009

Lycka

Sen sist så har tatueringen läkt fin men jag måste in igen och göra om den då lite färg har trillat av. Tur att det går fort att tatuera den så det är bara att ramla in och boka 30 minuter och sen är det klart. Men annars så är jag väldigt nöjd med den. Är så glad att jag tog mig råd att göra det.
Jag har även klippt håret lite, behöll lite av längden fram men det är ganska kort där bak, ska bli långt sen men det tar lite tid att få det snyggt i början.
Fredrik har sprungit det årliga Björkloppet på dagis och alla barn vann som vanligt en glass och sen grillade vi. Klarade oss ganska bra från regn den dagen men lite kom allt. Alltid lika trevligt att träffa och snacka med de andra föräldrarna.
Jag träffade min läkare på vårdcentralen också, denna gången angående mina knän. Jag har ju haft problem med dom sen jag var i tonåren och därför inte kunde utbilda mig till mitt drömyrke (Polis), men förr så sa dom att det gick att operera eller så kunde jag vänta så skulle det gå över... Inget av det har hänt. Operation valde jag bort för att oddsen för att det skulle bli bra var så lågt och växt bort har det inte heller gjort, fast att det normalt gör det. Men varför ska jag vara som alla andra...? Nej, jag har snällt mina problem kvar. Jag bad han göra en ny bedömning av mina knän och förklarade att det var bråsket som sitter i knäskålen som blivit mjukt och liksom slits bort så att knäskålen kasar för långt ut på sidan när man går och gör att jag får en inflammation i knäet som svullnar upp och gör ont. Sen har jag även lite slitna muskelsenor som gör ont, dessa ska man tydligen kunna träna bort så jag ska försöka få tag i en sjukgymnast som ska få hjälpa mig med övningar.

Sen till det som jag vet att ni är nyfikna på. De som känner mig vet att jag gjorde något trevligt i helgen men för er som inte känner mig så var jag på en dejt.
Jag gav internetdejting en sista chans, jag fick kontakt med en kille som är 33 år och bor här i skåne... Kommer här i bloggen kalla honom för DE.
Vi tog en fika på stan och sen promenerade vi runt nästan hela stan och bara pratade. En sån härlig dag. Varmt väder och trevligt sällskap. Kan ju liksom inte bli bättre. Det var lyckat och vi ska träffas igen.
På kvällen sen så pratade vi i telefon en stund, för att vara exakt, 2 timmar. Tiden bara flög fram. Blir säkert en liten stund även ikväll.
Ska gå på bio i morgon och kolla på Änglar och Demoner. Vill att tiden ska gå fort så jag får träffa honom nu.

Länk till filmens trailer på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=KybMg1LaRPQ

Inga kommentarer: