söndag, maj 10, 2009

Min vänsterfot...

Idag är det 4 månader sedan jag stukade den och den gör fortfarande ont. Är så enormt trött på detta nu och jag vill kunna röra mig obehindrat igen. Jag gör allt jag kan för att få den bra, går mycket, tänjer leden och sträcker musklerna VARJE dag, tränar den genom att ställa mig på tå och allt som man ska göra och ändå så har jag ONT i den så gått som varje dag.
Stör mig faktiskt inte på att den är lite stel men att den gör ont och att jag bara kan springa några få steg innan det hugger till i den och jag måste stanna. Gå kan jag men blir trött och får ont i den ganska lätt.
Vet inte vad jag ska göra längre. Funderar på att kontakta läkaren igen.
Men hur kul är det då när jag var där sist så klagade han för att jag då använde kryckor än efter 1 månad... Foten var ju då fortfarande svullen och BLÅ... Kunde ju för F-A-N inte gå så mycket som jag försökte. Gjorde ont som om någon högg mig med knivar i den. Hans förklaring då var att jag var för smal samt att jag var LAT. Så ARG jag var när jag kom där ifrån, han lyssnade inte på mig och vägrade att kolla så noga på den.
Visst jag kan gå normalt på den nu men inte utan att få ont i den. Räcker det inte att knäna gör ont när jag går mycket, måste även foten göra ont.
Jag tror inte jag har fått rätt diagnos av de läkarna jag träffat. Man ska inte ha det så här efter en stukning. Jag tror att det var allvarligare och att dom missade något när jag röntgade den för 4 månader sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

håller med till fullo faktiskt... du KAN inte ha fått rätt diagnos... kan du inte kola med en annan läkare??? Annars får du sätta dig på akuten igen...
KRAM
Jezzz