måndag, maj 11, 2009

Min fot igen...

Jag sitter nu och googlar om vad man kan göra för att få foten bra och varför den fortfarande gör ont. Hittat lite fakta som folk i allmänhet inte tänker på när det gäller stukade fötter. Har inte heller fått denna information av min läkare när jag var inne och frågade varför det fortfarande gjorde så ont sist...

"Hur lång tid tar det innan min stukade fot blir bra?
Det beror på hur illa stukad foten är. Ligamentskador tar lång tid att läka och ofta får man räkna med ett år för en mjukdelsskada att helt läka ut. Det är viktigt att så fort det går komma igång med balans- och stabilitetsträning, samt att belasta foten rätt och att återfå ett bra gångmönster. En skada i foten kan annars på sikt orsaka smärtproblem i till exempel ryggen." (http://www.karolinska.se/Verksamheternas/Kliniker--enheter/Sjukgymnastikkliniken/Vara-sektioner/OrtopediReumatologisektionen-Solna/Vanliga-fragor/Sjukgymnastik---ortopedi/)

Tänker ringa och prata med sjukvårdsupplysningen snart och hoppas att dom kan ge mig ett bra svar. Kommer uppdatera här efter samtalet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får ordning på din fot snart, kan tänka mej att det e mindre kul att gå runt o ha ont förjämnan!
Kram Maria Zimmer