onsdag, februari 25, 2009

En månad...

Var ju jättelänge sedan jag skrev ett vanligt inlägg så jag tänkte lite snabbt gå igenom allt som hänt under denna tiden.

Kan ju börja den 12 februari...
Var hos läkaren igen angående min stukade fot. Jag hade fram tills denna dagen haft så ont att jag fortfarande använde kryckorna ute, jag skulle ju använda foten så normalt jag kunde och det gjorde jag. Gick mycket och belastade foten men smärtan i leden ville inte ge med sig. Läkaren tittade snabbt på foten och sa att ja... du är för smal och smärtan är bara inbillning... VA???
Ja, då skulle han försöka sig på att förklara detta.
Jo, för smal är jag (som om jag inte vet det redan...) för när man är så smal så har man inte ett skyddande lager av fett som gör att senorna håller sig varma hela tiden och om dom inte är varma så blir det lätt en infektion och då reagerar foten som den gör, blir blå och gör ont, inget farligt, men jag ska vila foten.
Smärtan då... jo, jag har egentligen inte så ont och jag tycker synd om mig så jag använder inte foten så mycket då, måste använda foten mer. Har tydligen även låg smärttröskel. VA??? igen... Jag använder foten massor, går mer än vissa friska personer. Jag har levt med smärta i mina knän sen tonåren och det hindrar mig inte mycket från att leva ett vanligt liv. Smärta bryr jag mig inte mycket om.
Nu var det ju det att foten fortfarande är svullen också... Kan ju ha med infektionen att göra sa han bara.
Hur skulle jag göra nu då... vila foten men använda den mer :S Hur gör jag då??? Fick inget bra svar av läkaren med jag kunde ju fortsätta som jag gjort fram tills nu... och hade jag för ont kunde jag ju ta en alvedon. HAHA som om det hjälper...

Fredagen den 13...
Jag ställer kryckorna och fixar foten med tejp. Kan nu gå ganska så normalt, fortfarande ont men nu kan jag inte böja foten så det gör ont. Kunde ju belasta foten innan men minsta böjning på leden gjorde ont som knivar...
Känns bra med tejp så det får det bli.

Söndagen den 15...
MIGRÄN... Zaras dop och det missar jag naturligtvis. Migränen hade börjat redan på kvällen innan. Sov nästan hela dagen, mådde lite bättre på eftermiddagen och tryckte i mig en tablett mot det här (Pronaxen) och det hjälpte så jag kunde gå på den sista hemma matchen för KIK. Freddan ville så gärna se den, även jag men jag hade inte gått om jag inte lovat Freddan.

Måndagen den 16...
Ishallen med Freddan. Jag drog också på mig skridskorna. Vet att det kanske inte var det smartaste men jag saknar att åka. Tejpade foten noga och hårt innan, snörade sen på skridskon hårt, åkte sakta och försiktigt. Freddan han åkte naturligtvis på som vanligt, snabb och duktig har han blivit. Film kommer nog efter nästa gång i hallen. För mig gick det bra att åka, gjorde lite ont men jag pressade inte foten för mycket. (Hade ont i flera dagar efter detta...)

Torsdagen den 19...
Begravningsdagen. Mormor skulle begravas. Steg upp och lämnade Freddan på dagis och gick sedan hem och gjorde mig ordning. Åkte med min bror J och hans sambo MK till Malmö. En liten begravning med bara familjen närvarande. Fint var det. En bra präst. Fina blommor. Före och efter begravningen så fick vi pratat lite alla och det var kul att träffa några av dom då det var MÅNGA år sedan sist, typiskt bara att det är en sån här sak som ska föra ihop oss... Jaja, kanske kan vi försöka skärpa oss alla lite och hålla lite kontakt nu igen. Hoppas det iaf.

Natten mellan den 21/22...
Han kom... Snackade och tittade på film. Trivs så bra i hans sällskap men tyvärr är det sällan... Kanske blir det oftare snart, det är upp till honom, han vet att jag vill och har tid, det är han som är en upptagen person. Tur att msn finns...

Måndagen den 23...
Var i ishallen med Freddan, AE och lilla A. Lilla A åker bra och kämpar fast att hon inte släppt konerna ännu men det kommer det med sen. Inte lätt inte. Freddan visar henne hela tiden hur man ska göra och hon försöker. Jag åkte också, tejpad fot och ont, pressade foten lite.

Idag då...
Har varit på stan och gjort först lite tråkiga ärenden så som Apoteket och köpte mer tejp på Stadium, H&M och köpte strumpor till Freddan. Efter det så skulle jag bara in och kika lite på Bokia, är ju bokrea. Hade bestämt innan att jag inte skulle köpa något... Ut kommer jag med 4 nya böcker. Ja, jag sparade massor med pengar på att köpa dom nu, men jag hade ju bestämt mig... Jag valde ändå böcker mycket noga för hade jag haft råd så hade jag kunnat gå ut med ca 15 böcker av dom som var på rean. Åt även lite mat på stan, hade köpt Aluma och satt och läste i den och åt bakad potatis på Trendie. Man måste lyxa till det ibland.
Sitter nu och har super ont i min fortfarande svullna och blåa fot... Någon dag bör det gå över... Eller??

Så nu tror jag att jag fått med det mesta om än lite kortfattat. Ska nu försöka skärpa mig lite med att skriva lite mer igen. Vet ju själv hur det är när dom bloggar man själv läser inte uppdateras så bra...

Inga kommentarer: