måndag, januari 19, 2009

Veckan som gått...

Då senaste inlägget om mitt liv var i söndags så får jag ju berätta från måndagen.
Måndagen var lugn och Freddan var på dagis. Han tyckte att det var kul att vara tillbaka där igen och var inte sen med att berätta att han nu var 6 år :)
På kvällen så kom P.V med dotter hem till oss och barnen lekte och jag och P.V pratade.
Kanske inte det trevligaste samtalet då han lämnade mig, men jag vet ju varför och det är något jag förstår. Natuligtvis så blev jag ledsen då jag vet vad jag känner för honom.
Foten är ju inte bra och jag kommer här nedanför visa bilder på den under läkningsprocessen. Jag har tagit bilder varje morgon och varje kväll men lägger bara få bilder där man tydligt ser skillnaderna.

Detta är tisdagen, 3e dagen efter olycksdagen.
Fortfarande svullet men mycket mer blått.
Detta är torsdagen, 5e dagen...
Svullen än och rejält blå nu.

Detta är Lördagen, en vecka efter...
Svullnaden är nu nästan nere men det blå sitter kvar...

Detta är idag.
Svullnaden som är kvar sitter nu runt ankeln, det är även där jag har ont. Blåmärket sitter över hela foten och börjar sakta försvinna.
De senaste dagarna har jag klarat mig på en krycka hemma, men ont gör det och egentligen ska jag nog alltid använda två, men då får jag så lite gjort...
När jag är ute så använder jag alltid båda kryckorna och försöker att belasta foten men det gör väldigt ont att gå så jag kan inte belasta så mycket. Men jag gör som läkaren sa, stödlinda foten på dagarn och ta bort det på nätterna och sen använda foten så normalt jag kan...
Jag känner att jag kan använda foten mer och mer, men ibland så får jag så ont i den och då är det vila den igen som gäller. Kan inte anstränga den långa stunder alls.
Mer som hänt i veckan är att Freddan har fått öroninflammation, typiskt den dagen som det hände så stängde vårdcentralen kl 12 för någon planeringsdagg tror jag. Vi tor en tur in till akuten på kvällen och där så sa läkaren att det var en början till öroninflammaton i båda öronen. Penicillin blev utskrivet och pga den sena tiden så hann vi ej till apoteket på kvällen så vi fick första doserna av sköterskan på akuten. Valde att ge Freddan penicillin i tablettform denna gången för det kan man krossa. Den flytande smakar ju så äckligt att man kan inte blanda den med något utan att det blir fördärvat. Tabletterna krossas och blandas med Nöt-ceame. Funkar väldigt bra och Freddan säger att det inte smakar konstigt alls. 5 dagar ska han äta det 2 gånger om dagen.
I lördags så var vi på 25årsfest. Lilla Zaras pappa fyllde år och det var trevligt att träffa nästan hela familjen. Blir alltid många när vi alla träffas. God mat och fika blev det också. Alltså precis så som det ska vara på en fest.
Idag började jag på en ny blogg: http://miashockeyblogg.blogspot.com/ Här ska jag skriva om allt som har med hockeyn att göra. Freddans skridskoskola kommer fortfarande att hamna i denna bloggen så ni som inte är intresserade av hockey i allmänhet slipper följa den andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du besparar mig hockeyn i denna bloggen... :P

Maria sa...

då jag vet att du kollat in i den andra också så utsätter du dig frivilligt för hockeyn :P

Anonym sa...

Inga kommentarer... :P