torsdag, januari 29, 2009

Tankar...

FREDRIK

FVJVGJDSRFJSYFDJSDFRTYWGDUYTEWRFUYDEWRFUYGFEUYWFYDUSEFDEWRTFUYEWT

GERJGURGJUERGTYUT4RYUT4UY 4RTUYFTYUETFUYEYUERTYURETUYERTFYFETU YUERTEURYTYERTFREUYFERYUERFYG


Mitt inlägg börjar här efter Freddans. Ingen aning om vad han det står men kul hade han, visar att han kan skriva sitt namn på datorn iaf. Han älskar att skriva på datorn och kan lätt fylla sidorna i word, tur han inte vet var man trycker för att skriva ut...

Vad finns för mig att berätta om... hmmm...
Jag sov middag igår och har även gjort det idag.
Tror jag har lite sömn att ta igen nu. Har ju inte kunnat sova så gott innan. Idag blev det mer sömn än vad jag hade tänkt mig, skulle bara ligga en liten stund och vaknade 2½ timme senare. Jaja, jag behövde det väl. Tur att Freddan är så snäll och skötsam som han är. Han har spelat PS2 och inte brytt sig om vad jag har gjort.
Var på apoteket igår igen och köpte fler näringsdrycker.
Kommer nog få dricka såna ett tag. Jag har nu BMI 17,8. Hade det igår också. Bättre att stå stilla än att det ska gå ner mer. Jag vet ju att det tar tid att gå upp i vikt. Är inställd på några månaders viktklättrande nu. Ska försöka ringa min läkare i morgon och se om jag inte kan få näringsdrycker på recept. Dom är ju svindyra annars. Men jag vet ju att dom funkar. Pratade med en snäll tjej på apoteket om att jag kanske kunde dricka dom där måltidsersättningarna som bantare kör med men det tyckte inte hon var en så bra idé. För lite kalorier i dom. Fast hon tyckte att det var synd att priset skilljer så mycket. Kostar mig 80kr för 4 näringsdrycker och hellst ska man ju dricka 2 om dagen typ... när man är så långt ner som jag är. Ett paket med bantarersättning (jag vet att det inte heter så men kom inte på ett bättre ord) kostar 140 och där är det 8 påsar pulver i, dessa blir MYCKET mer dricka än vad mina blir. Ska jag upp i samma mängd dricka så måste jag köpa 3 paket... Så hoppas att jag får det på recept. Men då vill dom säkert att jag ska in och prata med doktor först och sen ta en massa prover. Tar tid, men det kanske är värt det i längden.

Annars då. Jo, jag har haft lite kontakt med P.V och det känns bra att bara vara vän med honom. Hoppas att han tycker det samma bara. Jag vet inte, vi har inte snackat om det så mycket, jag håller mig lite på avstånd och han får kontakta mig när han vill snacka med mig.
Själv har jag funderat på att det kanske är dags att ta klivet ut i dejtingsvängen snart. Fast jag vet ju inte hur det känns när jag väl är där igen och det känns mycket läskigt att berätta för någon att man är intresserad på det viset. Så jag tar nog den enkla vägen och håller tyst ett tag till. Det kanske kommer av sig själv sen en dag när jag är helt redo. Får se hur det blir. Känns ganska så tätt på det förra att ha ett riktigt förhållande nu igen. Är ju alltid en massa tankar och känslor som man måste bearbeta innan man börjar på ett nytt. Känner inte att det är rätt mot den nya att göra det samtidigt som man bara ska vara glad att man är i ett nytt.

Foten då?
Den traskar jag på med här inne nu, bättre och bättre. Igår använde jag fortfarande kryckorna ute och idag har jag inte varit ute än, men ska en sväng till affären sen och kanske ska ta mig dit utan kryckorna, får se hur det känns när skorna åker på. Jag har ju gott om tid på mig när vi ska ner så jag kan gå sakta, får se hur jag gör.
Foten är iaf inte så blå längre. Ont har jag i den, i senor, ledband och muskelfästen, känns det nästan som om det bränns när jag råkar vrida den fel. Men det händer inte lika ofta längre. Fast jag gjorde det i morse när jag låg i sängen, så det behövs ingen vikt på den för att det ska göra ont, räcker med att vrida den lite.

Inga kommentarer: