söndag, januari 04, 2009

Avslutet på 2008 och början på 2009.

Ja, då var det dags att berätta om julen.
Börjar någon dag innan.
Har haft Shiva ett tag nu och Prinsen och hon börjar bli bra kompisar. Dom leker tillsammans utan att slåss så det låter illa. Dom brottas mest eller så sitter Prinsen stilla i hallen och fångar Shiva när hon försöker springa förbi. Han är lite lat storkatten och på detta sättet slipper han jaga henne, men det händer ibland det också.
Shiva bodde förr hos P.V och då gick det inte riktigt att klappa henne, men nu kan man få göra det lite, inte så långa stunder men det går och hon vänjer sig väl att man gör det så småningom. Hon gillar ju att bli kelad, spinner SÅ högt, Prinsen spinner aldrig fast att han tycker om att bli gosad.
Här är dom båda i soffan. Hittar dom ganska ofta så här.

Prinsen är lite trött på att jag tar en massa kort men han får snällt stå ut.

Shiva tycker att det är ganska okej att bli fotad bara jag inte klappar henne, men det kan jag inte heller låta bli att göra.

Freddans julbad :)
Shiva gick in och höll honom sällskap. Då Freddan inte ville ha bubblor denna gången så smakade hon på vattnet och doppade tassen. Freddan hade jätte skoj åt henne och hon stannade där inne länge med honom.

Freddans rad med julklappar.
Maten har vi ätit och vi har kollat på Kalle, haft julklappsutdelning. Bara öppnandet kvar. Freddan hade lagt alla sina julklappar i en rad för han ville räkna dom. Här har han börjat öppna den första.

Här har han öppnat alla och är mycket glad över allt han fått. Tror han håller sitt spel (Star Wars 2 till playstation 2) och längtar tills han kan börja spela.
Han fick många saker: Hockeyskydd, underställ, leksaker, playstationspelet, en film, pussel, godis, pärlor och plattor, kläder och en kavel så han kan baka hemma med mamma.

Bubbelplast är kul.

Detta är dagen efter jul och katterna har nu blivit riktiga kompisar. Dom sover vid mina fötter i röran vid datorn...
Efter jul så var det några dagar lugnt hemma och Freddan lekte med alla sina saker. Spelade playstation och tittade på film. Själv så förberedde jag allt så att Freddan kunder resa till Peter. Så jag tvättade kläderna och så. Den 29e så åkte Freddan till Peter, hockeyväskan var packad med kläder och lite saker istället för det vanliga. Freddan tyckte att Peter skulle komma redan tidigt på morgonen men han kom mitt på dagen. Freddan vinkade glatt hejdå till mig och så var dom iväg....
Alltid jobbigt för mig när Freddan åker men jag är glad samtidigt för jag får ju den tid för mig själv som jag verkligen behöver.
Den 30e tog det slut mellan mig och P.V. Jag som gjorde det då jag fortfarande har kännslor för A.K. Träffad även A.K denna dagen.
31e... Nyårs afton. Steg upp ganska sent. Åkte en sväng till stan, men stannade inte länge. Hem och fixade lite sen gjorde jag mig ordning för fest. M.M fyllde 20 och hon skulle ha fest tillsammans med en annan 20 åring så mycket folk, god mat och dryck. Mycket trevlig fest. Hela familjen var där och jag fick goda nyheter. Jag ska bli faster 2 gånger nästa år tydligen. Min ena bror ska ha i April (tror jag) och min andra bror ska tydligen ha i Juli. Så nu växer familjen ytterligare... Oj oj, många blir vi.
Efter nyår så har jag funderat mer på mitt liv och jag vill ju ha tillbaka P.V men jag vet ej om detta kommer att hända. Naturligtvis är han inte så glad på mig. Hoppas bara att han vill. Men det är helt upp till honom. Jag har även funderat på varför jag gjorde som jag gjorde... Jag är livrädd för att binda mig. Jag får panik när något blir för allvarligt. Klarar det inte bara och då sabbar jag det istället. Låter kanske inte så smart men det är så jag funkar. Hoppas bara att jag någon dag kan få det andra har, livslång kärlek.
Freddan är hemma igen nu kom i fredags. Han berättade att han hade spelat spel med E.E och ridit häst, det var kul och det ville han göra igen. Han vill resa upp till Peter snart igen, gärna redan om någon vecka men han insåg att det inte går. Peter måste ju jobba och han ska vara på dagis och jag i skolan. Så lite senare när det börjar bli varmt var okej. Får se hur det blir med det för det beror ju på hur och när Peter kan vara ledig.
Nej, nu får det räcka för idag.
Ha en god fortsättning på det nya året!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahaha! vad kul att Freddan la alla paket på rad... det har jag aldrig varit me om! hehe
och sötisarna till katter... ojojojoj... Skrattar gott när jag ser Shiva balansera på baljan! haha
KRAM! (och jaaaa... bubbel-plast ÄR kul! hehehe)
Jezzz

Maria sa...

Hehe ja, Freddan är inte alltid som alla andra barn, sticket ut lite ur mängden precis som sin mamma :)
Trodde aldrig att Shiva skulle gå så nära Freddan när han badade men hon var där och han plaskade på som vanligt.
KRAM