tisdag, december 02, 2008

Ett tag sen...

Nu är det december och jag har inte skrivit något sen mitten av november, tyckte att det var dags för att uppdatera lite nu.
Jag har mest legat sjuk men trotts det så har det ändå lycktas hända lite.
Det har varit lite skola men jag har missat massor. Sitter i skolan (på föreläsning nu) och skriver bloggen... Kanske inte så ansvarsfullt men jag har TRÅKIT... Det är ekonomi och jag känner att min koncentration ändå inte är där den borde. Jag lyssnar men det finns inget att anteckna... Så jag skriver lite på detta istället.
Vad är det som hänt då? Jo, förkylning med halsont, hosta och feber i nästan 3 veckor. Låter skojigt va? NEJ, jag har haft roligare. Fast jag har inte suttit hemma helt denna tiden.
Jag har klippt håret lite kortare och är SÅ nöjd. Känns skönt att ha det kort, fast jag måste fixa och trixa lite med det varje gång jag ska gå ut, fast vissa dagar så drar jag bara på mössan och är ute en stund, beror ju lite på vad man ska hitta på. Jag har och även varit och fixat naglarna igen så nu är dom riktigt fina igen. Ska dit igen precis innan jul, så det är fint jul och nyår.

Freddan har varit lite dålig han med, fast han har haft huvudvärk och det sökte vi akutvård för en kväll men där var det för mycket folk så dom hade inte tid med Freddan... Han var ju inte akut sjuk så dom tyckte att vi skulle till vårdcentralen. Där fick vi tid dagen efter och läkaren där skickade remiss till mottagningen på sjukhuset och den kallelsen har nu kommit. Så det ska beställas tid där och sen ska vi dit.
Han har även börjat drömma en massa och få hemsk PANIK när han vaknar och är livrädd för något som han har svårt att förklara. Nu har det inte varit på 1 vecka men jag tror att det kommer igen. Frågade läkaren om detta och det var bara att vänta ut paniken och lugnade han sig och kunde sova efter så var det inget farligt. Men som mamma blir man lite rädd när man ser sitt barn i sån fullkommlig panik. Men jag skulle hålla lugnet och bara finnas där för honom och det kommer jag att göra.

En annan sak som hänt är att jag har träffat en underbar kille, kommer att kallas PV i framtida blogginlägg.
Trodde inte jag skulle det på ett tag då jag kände mig ganska sårad av han jag träffade innan, han ville ju bara ha det roliga men inte ett förhållande. Jag som vill ha mer men gå sakta fram ville inte att det skulle vara så, så jag gick vidare.
Då var det så att jag fick ett sms av en vän till en vän... Detta sms blev MÅNGA sms och lite flörtande... Vi sa dock att vi inte skulle träffas då våra barn leker och är vänner. MEN vi ville ändå träffas så det gjorde vi.
Ja, nu är jag inte singel längre.
Fortfarande så skickar vi många sms varje dag, försöker träffas så ofta det går, har blivit nästan varje dag dessa snart 3 veckor som vi träffats. Känns så bra med honom.
Vill ni veta mer får ni fråga...

Kan säga att jag iaf är förkyld men lycklig :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

"vill ni veta mer så får ni fråga..." haha, jag vet väl en hel del så jag behöver inte fråga! hahaha
massa kramar!
jessica

Maria sa...

Haha nej, du behöver väl inte det... du får ju förstahandsinformation via msn...
kram på dig