måndag, september 29, 2008

Var ett tag sen...

som jag berättade lite om annat än hockey och Freddans skridskoåkning, det är säkert intressant för vissa men inte alla.
Något som hänt med datumarna i min blogg... Vet att jag fyller år den 20 september och jag skrev det på min födelsedag men ändå så står det den 19... Jaja, får kika på vilken datum detta är på och kanske är det någonstans i inställningarna som det är fel. Orkar inte fixa det nu...

Annars så är det mycket som är bra, skolan är seg och kommer liksom inte riktigt igång, ingen vet vad som pågår och ingen vet hur det ser ut. Jag vet bara att jag ska plugga 100% men är knappt i skolan.
Killen då, jo, vi träffas än men det verkar som att det bara blir när han känner för det. Skitjobbigt och jag ska försöka prata med honom men han hade inte tid igår och då sa jag att han kan ju ringa när han har tid med mig, får se hur många dagar jag får vänta... Tänker ju inte vänta på honom hur länge som hellst. Sa till honom igår att jag har lite frågor som jag vill ha svar på och jag verkligen vill prata med honom, hoppas att han fattar att det är allvar och inte bara skiter i det. Gillar ju honom verkligen annars, men att inte få träffa honom är jobbigt. Känns inte som om han har samma behov eller så... jag vet inte alls.

Nej, annat då... Mamma ska flytta igen... Denna gången ska hon flytta ner till någonstans på Österlen, trevligt att hon ska bli sambo med någon som hon tycker om och jag hoppas att allt går bra för dom, det förtjänar verkligen mamma. Hon verkar lycklig och det är ju det som är viktigast.

Sitter i skolan just nu och har en paus på 3 timmar, 1 av dessa spenderade jag med att äta och nu har jag skrivit lite här men har ändå mer än 1 timme kvar att fylla. Jobbigt när det är såna glapp, hur vaken är man liksom sen på föreläsningen som börjar kl 15. Nja, gäspa kommer jag ju göra iaf.

Har ingen aning om vad mer jag ska babbla om, vill inte säga för mycket om Killen heller förän jag snackat med honom, hoppas bara att han ringer idag, annars kommer jag ringa honom fast att han ser sig som upptagen. Det jag vill fråga tar ju bara typ 5 minuter om han svarar direkt och ärligt. Håll tummarna för mig så återkommer jag om jag blir singel eller om det är så att han ändå vill ha mig och kommer att försöka få mer tid för mig. Just nu ser jag det mest som löjligt att han inte vill involvera mig mer i hans liv då vi liksom redan blandat in barnen. Är det en tjej som ska vara villig när han har tid så får han liksom leta sig vidare för jag vill ha någon att dela allt med...

Nej, nu spårar jag ut igen snart. Tankar som snurrar i huvudet får mig att låsa mig lite runt det och det är SÅ jobbigt. Hoppas att det ordnar sig snart så jag slipper fundera.

Jag kan berätta att KIK har vunnit alla sina matcher men tyvärr en på övertid så det blev bara 2 poäng för den så dom ligger bara serie2a... Men det är så bra gjort av dom och dom har spelat bra, målvakterna Ödmark och Holst är riktiga klippor i kassen. Storpelande hjältar ute på isen har vi med men det är ju många så det är lite jobbigt att dra alla namn. Men den nya killen Seth Wikskal är en pigg och bra spelare och verkar ha lyft laget lite, hoppas bara att dom kan får ordning på sina avslut också så att dom gör mer mål... Men jag tror att dom slappnar av mer när dom är på hemmaplan nästa gång och möter Helsingborg HC och detta blir på onsdag, 1/10. Jag ska dit men jag tror att jag ska försöka fixa barnvakt till Freddan för annars så blir det nog lite sent för honom.

Nej, nu får det vara bra för denna gången och jag återkommer med mer info när jag känner mig redo för det. Bilderna på nya frisyren kommer att komma när jag sitter vid datorn hemma för det är där jag har bilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig verkligen lycka till med Killen & allt annat! jag hopapshan at sig saman & lyssnar på dig...

Anonym sa...

hola mia!
såå... morsan flyttar igen... kul för henne o kul för dig att hon mår bra... Men mindre kul att hon flyttar längre bort... det har ju varit smidigt att ha henne så nära lixom :P
jaja...
vi snackar ju dagligen så... jag vet ju lite hur allt ligger till..
underbar och enorm kram!
jezzz