söndag, september 14, 2008

Massor med frågor.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
2 st bara.
Vilken svordom använder du mest?
Tror jag mest använder Fan och Satan.
Äger du en iPod?
Nope, men har en billig mp3-spelare någonstans.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar hellre bilden än att vara med på den.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Den senaste på bio var ”The dark night”, men sen ser jag lite oftare film hemma, den senaste kan vara ”Juno”.
Har några av dina vänner barn?
Nästan alla mina vänner har barn…
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Skulle köpa en bättre bil och sen skulle jag köpa lite snygga kläder.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Jag har gjort det, sen är det säkert några lärare som gjort det under skoltiden.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Vanlig mjölk är godast.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Berg och dalbanor, fast det blir väldigt sällan.
Hur många syskon har du?
Har 3 syskon och alla är äldre än mig. 2 brödrar och en syster.
Äger du några band t-shirts?
Nej, tror dom är skickade till någon klädinsamling om dom inte ligger i påsen som är på väg dit...
När flög du senast?
Det var runt jul förra året då jag skulle på julmiddag i Uppsala.
Läser du för skojs skull?
Japp, massor, så ofta jag kan.
Pratar du några andra språk?
Engelska är jag bra på, men sen är det stopp där.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Har just nu både och… Stationära är min privata och laptopen är som jag lånar i skolan.
Vad har du med dig in på bion?
Trevligt sällskap, godis/popcorn och något att dricka.
Har du en blogg?
Japp, och du läser den just nu…
Vilken är din favoritdrink?
Dricker så sällan drinkar men det ska hellst vara något fruktigt eller så ska det vara med mjölk.
Äter du frukost dagligen?
Ja, så ofta jag hinner och det är nästan varje dag.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, så fullbokade är dom inte, men vissa av dom kan vara lite stressiga.
Vilken är din favoritfrukt?
Jag är barnsligt förtjust i äpplen, men bara om jag delar dom i bitar…
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej, inte ett dugg. Fast jag tar gärna det lite nyttigare alternativet om det är gott.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Hade gärna varit petigare, men det är svårt då man lider av en lätt dyslexi…
Vad var det senaste du åt?
Ett stort mål från McDonalds…
Gillar du senap?
Nja, hoppar gärna över.
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej
Skulle du säga att du är trendig?
Nej, jag är inte ett dugg trendig, använder det jag tycker är snyggt och skönt i rätt prisklass.
Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej, inte alls.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Den brukar ringa runt 7 på morgonen.
Hur många resväskor äger du?
Äger bara 1 resväska och den är väldigt lite använd.
Använder du flip-flops?
Nej.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Maxi eller Netto, det är dom som är närmast.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Det beror ju på vad jag vill hitta på…
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, fast jag borde nog…
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Det är 1 med Nickelback, 1 med Takida, 2 st skånska rock n´ roll…
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Det är och kommer alltid att vara Metallica.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nej, ingen hemlis denna veckan. Och hade det varit så hade jag ju inte skrivit det här.
När var senast någon stötte på dig?
Oj, sånt märker inte jag… Men han jag träffar nu visar sitt intresse ganska tydligt så det märker jag ju förståss.
Vad åt du till middag senast?
McDonalds mål…
Använder du huvtröjor?
Väldigt ofta, tror jag har huvor på nästan alla mina tröjor.
Kan du vissla?
Ja, lite kan jag allt.
Vem var den senaste som ringde dig?
Min mamma.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja, det tror jag nog folk gör. Orkar dock inte bry mig om det längre.
Vilket riktnummer befinner du dig i?
044
Tittade du på tecknat när du var liten?
Nej, tecknat har aldrig varit något jag tyckt om, inte förrän jag såg den första Disney/Pixar-filmen och det är ju datoranimerat så jag vet inte om det räknas.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Köpcentrum… hmmm… vet inte, har vi sånt här i stan…
Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej, inte speciellt.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Sound of Music kan jag nästan alla till.
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4 stolar.
Diskar du din egen disk?
Ja, det får jag snällt göra, men vill koppla in diskmaskinen som står i förrådet…
Har du gråtit offentligt?
Ja, flera gånger.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Så ofta det finns möjlighet.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Ja, har en blid som jag själv ritat som jag vill sätta i svanken.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja, om det är han som frågat, om det är jag som frågar efter en dejt så är det jag som bjuder. Om man inte delar.
Kan du kasta macka?
Kunde när jag var yngre, men har inte gjort det på MÅNGA år.
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej och tror inte jag kommer att resa dit heller.
Vem var din favoritlärare och varför?
Min historielärare när jag gick på mellanstadiet och sen min bildlärare på högstadiet.
Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, inte vad jag vet.
Vad har du för väder?
Uppehåll, men moln och natt.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Bild, psykologi och drama.
Gillar du att flyga?
Gillar och gillar… tycker att det är trevligt att kolla på världen uppifrån.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlig måste en partner vara.
När sov du senast på golvet?
Oj, vet inte alls.
Gillar du din boende-situation?
Ja, just nu är jag nöjd med den men vill gärna bo i hus i framtiden.
Vilken är din mammas hemstad?
Malmö
Din pappas hemstad?
Vet inte riktigt, men det är här uppe i högra hörnet av skåne.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst 4-5 timmar så funkar jag som jag borde.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Hehe ja, de lektioner jag var på…
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
28.
Tror du på liv på andra planeter?
Jag tror att det finns men det är mycket långt bort från där vi finns. Helt omöjligt att vi skulle vara dom enda i universum.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Pappa.
Tror du att Gud är man eller kvinna?
Tror inte gud finns.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag har alltid bäst kommit överrens med killar, men just nu har jag mest tjejkompisar.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Pappa bestämde mina två första förnamn och mamma mitt tredje, men varför det vet jag inte.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det löser sig alltid.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja, absolut.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Har jag aldrig tänkt på, finns ju så många.
Tycker du om att krama folk?
Min familj och vänner kramar jag gärna.
Äger du en digitalkamera?
Ja, en systemkamera, sen har jag en liten men mycket bra i mobilen.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
MonaLisa… Ja, hon från tavlan. När jag var mindre så hade jag ett lika hemligt leende.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror lite på vem det är…
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Det är många, jag är en lipsill när det gäller sånt.
Tycker du att du är attraktiv?
Nja, ibland kan jag göra det.
Vad är du allergisk mot?
Pälsdjur (fast jag har en katt hemma).
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Har ingen som hellst aning.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Alla som vill får svara på detta, är så kul att få veta mer om dom man känner.

Så då var det er tur :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Oj, glömde säga att jag fick frågorna från Jonna :)

Anonym sa...

jaha... så har jag gjort samma sak! kolla bloggen min så ser du:P
big big hug!
jezzz