torsdag, september 18, 2008

Börjar bli bra.

Som många kanske förstått så är det bara ishallen och hockey som gäller för oss här hemma nu. Freddan tränar och försöker bli riktigt bra. Som ni ser i filmen så gör han stora framsteg. Själv så gör även jag framsteg men jag har svårt att filma mig själv så vill ni se mig åka så får ni komma till ishallen. Kul är det och man är helt slut i kroppen efter en timme där, men ändå så får man liksom inte nog. Rör man sig bara så fryser man ju inte, tvärtom man blir ju varm.

Igår var det A-lagets sista träningsmatch och den var vi naturligtvis och såg. Trevligt hade vi, men matchen var väl sådär. 5-1 till KIK. http://www.kristianstadsbladet.se/article/20080918/SPORT/315064028/1843 Länk till en artikel om matchen i Kristianstadsbladet.

Jaha, vad finns det mer att berätta... inget tror jag. Hela min värld verkar just nu cirkulera runt hockey, och då går jag ju ändå i skolan och pluggar för fullt, men det är ju inget kul att skriva om.

15 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj! ja nu går det verkligen undan! inga koner här inte! nu e han snart redo för a-laget ju! imponerande hur fort ungar lär sig!
men Mia då... "vad finns mer att berätta...inget tror jag." Va!!! skitsnack! Berätta nu vackert vad du gjort med dig själv! hahaha... med bildbevis i mängder tack! hehe
kram!
Jezzz
ps... min länk som du har... Jag stavar ju min blogg med TRE Z!!! JEZZZ! inte JEZZ.... hahaha
kram igen!

Anonym sa...

Han e ju mycket stadigare nu när han åker! Duktig han e!
Bra att skridskorna passade :-)

Kram!

Maria sa...

Hallå Jezzz! ska genast rätta till det lilla misstaget :)
Ja, ungar lär sig jättesnabbt. Kan tro han ville ha konerna och sen lurar jag ut honom och han åker fint utan, som om han kunnat detta hur länge som hellst...
Jag ska göra ett eget inlägg om det som jag gjort, fick lite hjärnsläpp när jag skrev förra.

Maria: Ja, han är så stadig och duktig :) Han är så glad för skridskorna. Han vill åka hela tiden nu. Fick knappt av honom från isen.

KRAM på er :)

Anonym sa...

Jga har läst igenom typ hela din blogg..

Jag fårstår din frustation med ditt ex som du har varit tillsammans med så länge...

Jag träffar en kille nu... Han är typ samma känns det som...

Något tips på hur man ska hantera allt?

En anonym (blivande) trogen läsare

Maria sa...

Hejsan anonym!
Om jag har några tips så beror det ju lite på vilka frustrationer som det gäller... Jag vet att när det gäller mitt ex så var där lite olika... svarar gärna. Men om mina råd är så bra det vet jag inte, höll ju inte med honom så jag gjorde ju inte rätt.
Hoppas att ni kan komma överrens och inte låta det gå så långt som jag lät det med exet.

Anonym sa...

Vad hade du gjort annorlunda? Tacksam för dina råd (nästan alla mina vänner har perfekta förhållande känns det som)..

Hälsningar från en tacksam...

Maria sa...

Det jag hade gjort annorlunda och gör annorlunda nu efter det förhållandet är att jag säger till så fort jag märker att det är något. Bättre att ta problemen så tidigt dom dyker upp för sen är det en risk att det blir så många som ska lösas och då blir konflikten så jobbig för båda.
Man måste även se till att man kompremissar utan att ändra sig själv. Jag backade för mycket så jag till slut inte kände att jag orkade med det längre.

Anonym sa...

Tack för dina råd! Tråkigt att du fick backa med mycket...

Kände du att du fick ändrs för mycket på dig själv?

Hur reagerade killen?

/ Från en tacksam anonym läsare..

Maria sa...

Jo, jag fick ändras för mycket och det mår man inte bra på. Han trodde inte att det var så mycket som jag sa att det var så han blev nog mest förvånad. Men nu efteråt har han förstått.

Anonym sa...

Ok! Tråkigt att det blev så... Ni kanske kan ge det en ny chans?! Har sett att du fyltt år så grattis:)!

Maria sa...

Nej, någon ny chans blir det inte. Om du inte sett att jag träffat ny så har du inte läst bloggen riktigt...

Anonym sa...

Joi jag har läst bloggen... Men man vet ju aldrig... Ni har varit tillsammans ett bra tag... jag hoppas du inte tog illa upp för det... Än en gång tack för dina råd/ tips

Maria sa...

Jo, vi var tillsammans länge och det har skapat en otrolig vänskap som alltid kommer att finnas där men något mer förhållande lär det inte bli.
Nej, illa upp tog jag inte men det känndes lite som en onödig fråga bara då du tydligen viste att jag har hittat ny...

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det har du alldeles rätt i!! Lycka till med allt i livet & jag hoppas att du & Fredrik får ett fortsatt bra liv:)