söndag, augusti 24, 2008

OS i Peking.

Jaha, då var det över nu då.
Pinsamma två veckor för Sverige tycker jag.
Har följt det lite med lätthet och trodde att våra medaljchanser skulle vara mycket större. Men våra idrottare sumpade sina chanser.
Visst är det stor press där, visst är svårt att vara bäst den dagen det verkligen gäller men bättre borde dom ha gjort ifrån sig där borta.
Jag kan säga att det bara är en som jag tycker synd om detta os och det är S. Kallur. Hon hade den maximala oturen att snubbla på häcken, men annars så hade hon nog gjort bra ifrån sig. Hon ramlade ganska otäckt men kom snabbt på fötter igen men då i tårar. Det är långt till nästa os och då vet man inte om hon kan vara med men hon är bra. Hon hade kommit tillbaka efter skada och gjorde en snabb tid i sitt första lopp, tyvärr så föll hon i det andra.
Nej, nu är detta spektakel över och vi får vänta i 2 år till vinteros och sen 4 år till os i London. Hoppas man kan resa dit och titta lite då. Är ju inte så långt till London så det borde ju gå, frågan är bara priset på resorna då. Får se vad som händer tills dess.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ju ärligt erkänna att jag inte följt OS alls :-o
Fast än att jag sitter framför Tvn o ammar dagarna i enda...
Tänk, om 4år e vi över 30 sträcket! Jösses...
Kram!

Maria sa...

Ja, om 4 år är vi över men du är där före mig :P haha
Vad är det då du glor på om du missar OS... Har ju knappt varit annat på tv de senaste 16 dagarna...
kram

Anonym sa...

den största floppen var ju ändå Klyftan, va tusan har hon å göra i längdhopp?? och sen blir man ju förbannad på tidningarna som hela tiden skriver "nu är hennes största konkurrent fast för doping", vadå största konkurrent? hon kom NIA!!!! det kommer bli lite tomt på tv utan os nu.. även om man inte följt det slaviskt, men det har varit bra "bakgrunds"-TV

Anonym sa...

hej!
nu e det väl dags att blogga på lite igen va!!! och lägga in bilder... du skulle ju försöka hålla igång det :P hehe... det e så kul att SE dig o freddan o allt... Jag e så långt ifrån ju o blir alltid lika glad när nån bild eller 2 kommer upp!!!
massa kramar!!!
jezzz

Anonym sa...

ps... e maria jönsson nån jag känner? hmm.. känner igen namnet fast det var kanske marie...??
kram jezzz

Maria sa...

Ja, det är dags att blogga och lägga in fler bilder, men det får vänta en dag till... Har fullt upp i skolan nu.
Nej, tror inte du känner henne, hon är året äldre, gick dock på Milner...
Kram