tisdag, augusti 19, 2008

Jaha, då har det gått en liten tid nu då...
Kanske dags att skriva några rader om vad man gjort.
Har ju inte riktigt koll på alla dagarna så jag får gå igenom det jag minns.

Torsdags var Freddan ledig från dagis då det var planeringsdag där. Åkte med A&A in till stan och skulle fotografera barnen. A och Freddan satt så fint och blev så bra på korten. Återkommer med bild när jag jag scannat in dom.
På eftermiddagen så lämnade jag Freddan hos mamma och tog bussen till nya killen. Gick på bio med honom, såg "The dark knight". Den var bra, jag blev positivt överraskad. Sov över hos honom.

Tog bussen hem till mamma på fredagsmorgonen, frukost och hämta Freddan där. Var en runda på stan med mamma och handlade på maxi. Inget annat intressant hände den dagen.

På lördagsförmiddagen så var jag och Freddan ute på gården, Freddan lekte och jag satt och läste i min bok. Efter det så var vi hemma lite, åt och pysslade.
På eftermiddagen sen så ville nya kille och jag träffas med barnen, tog det i tivoliparken. Kul att träffas ute så och skoj att få se barnen. Freddan och hans yngsta lekte väldigt bra i 2½ timme, hans äldsta var först hos en kompis men blev hämtad sen och kom till parken han också. Var riktigt kul att få träffa pojkarna.

På söndagen så skulle vi kolla på när nya killens yngsta pojke åkte skridskor i ishallen. Freddan vill ju börja på hockey så vi skulle dit och se hur det var där. Jag har ju inte varit i ishallen sen dom byggde om där...
När han åkt klart så åkte vi alla hem till min nya och barnen spelade playstation eller data. Vi satt i soffan och kikade lite på OS. Sen åt vi mat och drog iväg till ishallen igen. Det var KIKs A-lags första träningsmatch för säsongen så det hängde jag och Freddan med på. Var kul att se fast att det inte gick så bra för dom. Kommer bli fler gånger vi går dit för det var skoj att se.
Efter nya killen hade lämnat sina barn så kom han hem till mig. Men han körde hem sen när det var dags att sova då det var jobb dagen efter.

Måndagen var det skola igen. Lämnade Freddan på dagis och sen körde jag till skolan. Kom dit ganska tidigt och kände mig ganska ensam där. Det var jag, läraren och en annan kille som var där idag, men det var också bara genomgången av tentan vi hade gjort innan sommaren.
När vi var klara där så gick jag till nya killens jobb och mötte honom där för vi skulle äta tillsammans.
Hämtade Freddan och satt hos A ett tag, lilla A var inte hemma så Freddan hade lite tråkigt.
Efter det kom mamma hit och lånade dator och skrivare.
När Freddan sov sen så snackade jag bara i telefon med nya killen sen var det dags att sova.

Jaha, då var vi vid dagens dag då.
Idag var det upp och lämna Freddan på dagis och sen hem och äta lite frukost. Sen var det matteböckerna som gällde. Tyvärr så var jag lite okoncentrerad idag så jag fattade inte så mycket. Satt lite vid datorn och sen fikade jag med mamma.
Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Får se.
Nu blir det äta lite iaf.

3 kommentarer:

Anonym sa...

asså mia... jag fattar inte hur du kommer ihåg alla dagarna! skulle jag göra likadant skulle allt bara bli ett virrvarr och jag skulle inte få nån ordning alls hehe...
men men... kul att nån har minne iallafall!
du får hitta på nåt bättre än "nya killen" tycker jag haha... kanske typ Killen med stort K? eller nåt... du har så många bokstäver nu så inte ens jag hänger me riktigt :P men det är ju jag i ett nötskal haha
massakramar!!!!
jezzz

Maria sa...

Snabb du var då på att läsa...
Ja, jag ska hitta på något annat än nya killen men jag fick lite hjärnsläpp så det fick bli så.
Jag minns inte heller allt, skriver ner de dagar jag har varit duktig och antecknat i min kalender och sen lite det jag minns utöver det. Men jag kommer ju inte ihåg att skriva om alla dagarna där. Så lite fuskar jag :)

kram på dig.

Tuss sa...

Hej Maria !!

Roligt att kunna följa med dina dagar och att det flyter på med din "NYA KILLE". Alltid skönt att barnen trivs ihop. Sen ska du ju försöka få till sifferkombinationerna i Matten.


Ha en fantastisk dag !

Kram