onsdag, juli 09, 2008

Tiden som gått...

Nu var det ett tag sen jag skrev sist. Har inte riktigt känt att jag orkat. Inte hänt så mycket heller… Men nu är det dags igen.
Nå vad har jag gjort sen sist då..?

Förra lördagen var jag hemma hos min syster och snackade lite med dom där hemma. Vi spelade även på deras Wii och hade kul.

Vad jag gjorde på söndagen minns jag inte… Hittade nog inte på så mycket för jag hade ont i hela kroppen av allt Wii-spelande.

Måndagen tog jag det också ganska lugnt på. Freddan var på dagis. Pratade i telefon men en mycket trevlig kille. Han jag nämnde för något inlägg sedan…

Tisdagen tog jag en lång promenad på stan när Freddan var på dagis. Mamma fick nycklarna till nya lägenheten, så vi var där och kikade sen fikade vi en stund här hemma.

Onsdagen har jag inget minne av… Kan jag ha haft ganska tråkigt den dagen eller var jag bara ute hela dagen. Jag vet inte. Freddan var på dagis iaf.

Torsdagen är samma som onsdagen… Jag minns inte alls. Kanske ska börja vara duktig och skriva upp i min almanacka vad jag pysslar med om dagarna.

Fredagen… Sista dagen för Freddan på dagis, sen är det sommarlov. Så jag tog med grejerna hem från dagis. Ska tvätta och kolla så att regnkläderna passar. Hoppas på en säsong till.

Lördagen var ganska tuff. Hjälpte mamma att flytta. Hon är en samlare så hon hade ju massor med saker som skulle bäras. Att det ens kommer att få plats på nästa ställe tvivlar jag nästan på. Vi var 8 personer som bar alla grejerna, ytterliggare en som hjälpte med småsaker. Mamma var i nya lyan och fixade lite samt passade Freddan. Efter några rundor med bilar och släp så var vi nästan klara. Resten får vi ta andra dagar. Har lite tid på oss då mamma inte ska lämna lägenheten än så vi ska nog hinna tömma och hjälpa henne att städa utan problem. Men nu bor hon iaf i grannhuset här vid mig.

Söndagen var lugn, jag hade SÅ ont i kroppen och framför allt i knäna. AJ aj aj… Ska aldrig mer flytta åt någon… Jo, det kommer jag nog men då ska jag se till att vila knäna lite mer än jag gjorde denna gången.

Måndagen var jag hemma hos mamma. Ställde in lite i skåp till henne och Freddan testade badkaret. Fick knappt upp honom från det. Mat där hemma och så körde vi en runda och hämtade lite småsaker i förra lägenheten. Lite i tagen sen är det snart tomt. Hade fortfarande ganska ont i knäna.

Gårdagen spenderade jag hemma. Pysslade lite, tvättade och Freddan hjälpte till med disken. Han var mycket duktig. Tråkigt väder hela dagen så vi funderade inte ens på att gå ut.

Så nu har jag gått igenom hela alla dagar sen jag bloggade sist. Hoppas att någon orkar läsa…
Lägger in en bild på när Freddan diskar, han var så koncentrerad på det han gjorde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker ändå att du är rätt så duktig på att komma ihåg :) Nä, men det är inte alltid lätt det där med att minnas. Frågar du mig vad jag gjorde förra veckan så får jag verkligen tänka efter. Och en hel del har jag glömt.

Anonym sa...

men jaaaa! vad fin bild! han ser verkligen hel-koncentrerad ut! faschinerad över disken haha
kram jezzz