onsdag, juli 30, 2008

Min barnledighet.

Har hänt mycket denna veckan.
Jag har varit själv hemma och har bara njutigt av det. Passat på att göra saker som inte Freddan tycker är så kul.
Börja med förra torsdagen då jag bloggade sist. Träffade en gammal gymnasiekompis. Fikade och promenerade på stan i flera timmar. Så kul att träffas, har inte setts på typ 8 år men snacka var inga problem. Bara så mycket att gå igenom så det tar ju lite tid, bättre att göra det lite oftare nu istället. Fast hon bor ju i Stockholm så det får väl bli lite telefon och mail nu under tiden tills vi kan träffas igen.
På fredagen så blev det provtagning på blodcentralen. De svar man kan få direkt var bra och de övriga är säkert också bra, men jag får ändå inte ge blod förrän i september så jag har fått en tid som jag ska vara där, om jag inte hör annat från blodcentralen förståss. Efter så åkte jag in till stan och mötte mamma där efter en glass. Vi köpte presenter till min bror T och hans tvillingdöttrar.
Lördagen var riktigt varm, packade mina saker och drog till stranden, solade och läste där. Sen var det dags för kalas. Åkte dit, lämnade paketer, åt mat och pratade en massa. Efter det så tog jag en tur till stranden igen, men vinden hade blivit kall så det blev inget badande. Hade tänkt hoppa i annars, men det fick bli en annan dag.
På söndagen tog jag med mig Prinsen och gick hem till A. Prinsen och K låg först bara och tittade på varandra men sen började K brottas/försöka sätta på Prinsen. Så höll de ett tag men sen så började Prinsen göra lite motstånd. Alldeles lagom till det var dags att gå hem ganska sent så började Prinsen och K brottas på riktigt, det är ju så katter lär känna varandra så de fick hålla på ett tag. Men sen gick jag och Prinsen hem, han gick så fint hela vägen hem, tills vi kom till gården, då skrämde först en igelkotte honom, sen ville han inte in i huset. Men jag fick ju in honom i hissen och väl där inne så är det bra igen.
Måndagen var en varm dag igen och jag stannade nog mest inne, jag var en stund hem till mamma bara men det är ju inte så långt att gå.
Igår, tisdag, var jag hemma hos min syster. Alltid kul att komma hem där. Min syster målade hus och jag satt i solen och pratade med henne. Fikade där och sen på kvällen blev jag bjuden på middag, sen var det bussen hem.
Idag så ska jag försöka handla och städa lite så det är klart när Freddan kommer i morgon. Alla dagarna denna veckan så har jag varit uppe ganska länge och sovit länge på förmiddagen, men det är sånt jag aldrig får göra annars. Har lyssnat mycket på musik och bara varit. Det är ju så mycket ansvar när man har barn så det blir inte så mycket bara njuta av dagarna. Men det har jag gjort nu. Men jag SAKNAR honom. Det är så tomt här hemma, så tyst på morgonen, ingen som kommer in och väcker mig tidigt och kryper ner och somnar om i min säng.
Ska bli så skönt när han kommer hem i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får en bra dag!!!
Erika