lördag, maj 10, 2008

Sommar och sol.

Det är något som är härligt för dom flesta, även jag älskar det. MEN det finns ett stort men i detta, jag får sån hemsk migrän. Varje år samma sak. När värmen kommer då kommer även migränen som ett brev på posten. Oftast så tror jag att det är mitt eget fel för jag dricker inte tillräckligt med vatten, problemet är att nu på sommarhalvåret så har jag svårt för att hinna dricka den mängd vatten jag behöver för att inte få migrän, krävs ju hur mycket som hellst så är jag iväg så får jag migrän. Går bra om jag är hemma för då har jag mitt vattenglas med mig överallt, men det är inte alltid så lätt att släpa med sig vatten överallt. Vattenglas och vattenflaska är mina bästa vänner på sommaren om jag ska må bra.
Men visst är vädret härligt nu. Jag älskar sol och värme. Man blir liksom sugen på att gå ut och vara ute tills det blir mörkt. Fast lite måste man ju vara inne också.

Var i Malmö hos C lite i veckan men åkte hem igår. Saknar honom så jag håller på att bli tokig. Får nu inte träffa honom förrän på torsdag. Längtar.

Tenta idag. Inget bra alls. Kommer garanterat att få göra omtentan. Bara att plugga vidare, men nu vet jag iaf vad jag ska plugga på. Fan vad svårt det var. Hoppas att det går bättre nästa gång. Tyvärr är jag en sån som får lätt hjärnsläpp när jag sitter på tenta och klarar inget alls, fast att jag kan det, kvittar vilket ämne det än är i. Tenta på fredag också fast i Java. Kommer nog gå bättre, hoppas jag.

Nu är det tv-dags och lite chips.

Inga kommentarer: