onsdag, november 08, 2006

En vecka har gått sen sist.

Dags att uppdatera vad som hänt.
Peter och jag ska separera men det tar lång tid. I måndags så sa han att han skulle sova två nätter till men det verkar inte bli så att han flyttar före helgen... Ville ju att det skulle bli klart så fort som möjligt så jag får möjlighet att känna efter om det är så jag vill ha det. Han är inte hemma ikväll och har försökt vara borta mycket i veckan men han kommer ju alltid hit och sover och sånt.
Jag vet inte när han kan flytta in i lägenheten för det händer inget i den. Vad jag vet har det inte hänt något sen helgen... Det börjar göra mig lätt irreterad. Han sa ju....

Jag orkar inte bo så här så länge. Det är ju typ slut och ändå så bor han kvar. Hade inte irreterat mig om han kom hit och hälsade på Freddan och sen åkte hem men nu är han här.
Förstår att det kan ta tid att fixa en lägenhet men den är ju inte så stor så den borde ju snart vara klar. Det är jobbet som är kvar är det Janne ska göra i hallen och sen är det tydligen lite kvar i badrummet som tydligen bara ska ta en halvtimme typ...
Färdig gnällt....

Jag har börjat leva ensam nu och planerar enligt mig och Freddan. Lagar mat när vi är hungriga och äter det VI vill. Planerar även matlilsta och handlar hem efter det. Nu måste jag ju planera mer när jag måste handla när Freddan är på dagis då jag kommer att GÅ till ICA och göra det. Måste då veta vad det är som måste inhandlas och det får inte bli så tungt. Kommer nog att försöka handla här på NETTO som ligger nära mest men allt finns inte där.
Det går bra att sköta allt själv om jag vet att jag måste göra allt själv men att Peter är här och bor men ej hjälper till kan göra mig grymt trött på att sköta allt. Vet man bara om det så är det ju bara att planera så man hinner, och det är ganska skönt att göra det också.

Kommer bli ensamt när Peter väl flyttar ut men jag tror att det ska gå bra. Jag har lite vänner som jag kan träffa och det blir lättare för mig att göra det om jag kan bestämma något, det gick ju inte att göra med Peter. Nu behöver jag inte tänka på honom mer än om han ska ha Freddan eller han vill hälsa på Freddan här.

Det ska faktiskt bli skönt att bo själv.

Inga kommentarer: