tisdag, oktober 31, 2006

Snackat med mamma.

Pratade med mamma idag om allt fast att jag inte riktigt ville prata med henne om det. Men man får inte alltid vad man vill. Man får ta lite vad man får. Vi pratade i alla fall ganska länge och jag fick faktiskt bra respons av mamma, hon lyssnade och lät mig babbla på, hon lade sig inte i men sa vad hon tyckte. Det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra.
Jag kom väll inte på så mycket mer men jag fick allt ur mig och fick rensa huvudet lite. Det behövde jag verkligen. Mamma tyckte som jag, att det är bra att jag och Peter får lite tid på olika håll, i var sin lägenhet. Hoppas att det gör oss nytta och att jag hittar tillbaka.
Vad jag vet så ska Peter flytta till sin lägenhet till helgen. Det känns konstigt, både bra och dåligt. Ska bli skönt att få sköta allt själv igen utan att behöva bry sig om någon annan mer än Freddan, men samtidigt känns det lite sorgligt då vi har nu spenderat så mycket tid tillsammans här i denna lägenheten att det kommer bli lite tomt utan honom. Fast jag tror ändå att Peter kommer vara här lite för Freddans skull så helt utan honom blir jag inte. Det vore bra för Freddan om deras relation kan fortsätta som vanligt. Peter är ju ändå Freddans pappa på alla sätt och det tänker jag INTE ändra på. Dom ska ha det dom alltid haft.
Känns som att allt kommer att lösa sig på ett bra sätt vad som än händer.

Inga kommentarer: