lördag, oktober 14, 2006

Ett tag sen jag skrev sist.

Det har väll hänt lite. Peter har kommit hem, jag har jobbat, Freddan på dagis och jag har handlat på IKEA....

Det var kul att Peter kom hem från Thailand. Hade saknat honom massor. Han var dock trött och sliten efter resan men inte lika trött som förra gången han varit där.
Han hade med sig 7 par byxor, 3 passade mig och resten passade Carolina (en vän till mig), fast just nu ville hon bara ha två. Får se om hon vill ha dom andra annars så säljer jag dom till någon annan...

Jobb, jobb och jobb. Det trivs jag med. Känner att jag utvecklas och att det går bättre för varje dag som går, det är ju lite svårt med hur man ska prata med en som är sjuk och vill göra sig illa. Men peppning, peppning och beröm är vad dessa kämpare behöver i sin svåra vardag. Mycket rullar bara på, börjar till och med lära mig busstiderna i huvudet... Då har det nästan gått för långt. Fast jag hinner läsa ganska mycket nu :-)
Är glad att Freddan älskar sitt dagis just nu. Han har ju sina perioder då han inte alls vill dit men nu är det bara bra. Han nästan längtar tills det är dags att gå dit igen. Fast nu går han oftast inte så jätte långa dagar och inte så ofta som innan. Jag jobbar ju skift och Peter och jag försöker avlösa varandra här hemma så ofta det går.

Var på IKEA för ett tag sedan och handlade två nya byråar... Den ena är byggd och en är kvar. Orkade inte när jag kom hem för det tog tre timmar att bygga den första. Nästa ska nog gå fortare då jag vet hur det ska vara nu. Peter hjälper inte till (får ej) då jag vill ha det helt och användbart efter. Det finns en risk att det åker ut genom föstret i småbitar om Peter hjälper till ;-)

Jag har hittat ett nytt tvprogram jag vill följa, American Choppers, på Discovery. Tyvärr har vi inte den kanalen hemma, har den dock på jobbet men jag får inte se alla avsnitt där. Är om ett gäng killar, far och söner Tuetul och några vänner, som bygger choppers och designar dom själva. Det blir snyggt. Sen är det ju ett plus att den ena killen i programmet är snygg, måste ju ha något att vila ögonen på när Peter inte är i närheten...

Fredagen den 13 är avklarad för denna gången :-)

Inga kommentarer: