onsdag, januari 25, 2017

Mycket bra som händer nu

Som överskriften säger är det mycket bra som händer nu. Träningen fungerar ganska bra, det som gör att det inte flyter på lika bra längre är tidsbrist.
Detta beror på att jag är iväg på praktik om dagarna. Är iväg heltid så tiden blir lite knapp hemma men allt går bra.
Får väl berätta vad det är jag gör.
Det är så att jag håller på att utbilda mig till något som inte har med vården att göra.
Jag håller på att ta taxilegitimation.
Är på en firma i stan som jag sen kommer att jobba för. Varit där hela januari och jag trivs skitbra.
Då nu är det fullt upp. Är iväg på dagen och sen när jag kommer hem är det laga mat, tvätta, städa och allt det där. Sen ska jag ju hinna mysa med barnen och ge dom allt det dom behöver. Samt att jag ska hinna vila upp mig inför nästa dag.
Det är en enorm skillnad från att gå hemma alltid men detta är det jag vill ha. Att känna att jag hör hemma någonstans och att jag är behövd.
Jag känner att de på företaget vill ha mig där samt att jag gillar att vara där så detta bara måste jag klara.
Redan klarat ett test av fyra så jag är på god väg.

Livet har tagit en helt ny vändning och jag är glad över att jag fått denna chansen. Men på kvällarna när barnen lagt sig så behöver jag verkligen en stund att koppla av. 


Inga kommentarer: