måndag, januari 09, 2017

Framgång

I november så fick jag lite ont i mina anklar och fick löpförbud samt att jag åkte på flera förkylningar på rad. Detta gjorde att jag inte tränade mycket under november och december.
Men efter jul så kände jag mig bättre och drog igång igen. Försiktigt tränar jag nu. Och varierat. Springer några gånger i veckan men annars är det styrketräning och yoga jag utövar.
Springer inte långt just nu, men känner att jag måste öka sakta och försiktigt.


Styrketräningen är upplagd att ta hela kroppen men med lätta vikter. Använder hantlar och gummiband endast. I övrigt är det kroppsvikten jag får jobba med. Även här ökar jag sakta så jag inte överanstränger muskelfästen och leder. Är även noga med att ha rätt vinkel på alla leder så jag inte översträcker.


Yogan är jag nybörjare på helt men har hittat en bra app som visar med video och har koll på tiden. Kan säga att det är svårare och jobbigare än man tror.
Men det känns att mina muskler har blivit stela det sista året så jag tror att yoga är bra för mig.

All denna träning görs när jag känner att jag kan på dagen. Gör lite varje dag och håller det på en nivå som är bra för mig.

Har fortfarande lite svårt att fatta att jag kommit så här långt från där jag var för 2 år sedan.


Inga kommentarer: