tisdag, januari 06, 2015

Spontankalas


Fredrik ville träffa Agnes och Ebba ville ha kalas så vi bjöd hem Anna och Agnes här. Men när man ska ha kalas får man baka så man kan bjuda på fika. Blev lite paket utdelat också. Kalas är ju så kul. Ebba bakade tigerkaka (randig sockerkaka) och bjöd på saft till detta.
Själv hjälpte jag bara Ebba att räkna rätt och göra allt i rätt ordning så det blev en bra kaka och sen fick jag ju fixa ugnen, men vispa skötte hon ganska bra men elvispen var tung. Bästa var att smaka på smeten efter.
Nu är jag helt slut efter detta och jag måste verkligen ta ut min hjälpmedelsstol ut i köket för vanliga köksstolar är plågsamma mot min rygg och ben.
I morgon börjar skolan och dagis efter jullovet och Ebba längtar tillbaka, Fredrik längtar inte lika mycket.

Inga kommentarer: