torsdag, januari 08, 2015

Mobilstrulet


Den 20 december beställde jag en ny mobil och abonnemang hos Universal. Allt blev godkänt och jag fick information om att det skulle skickas snarast den 22 december. Den 29 december skulle det vara här, men det kom inte, däremot så flyttade dom mitt telefonnummer till det nya simkortet som skulle skickas till mig.
Så sedan dess har jag varit utan mobil.
Efter att jag pratat med dom varje vardag och blivit lovad att det skulle skickas snarast, även om jag fick en månad gratis som kompensation, så fick jag igår veta att de som sköter utskicken för Universal och Alltele har haft julledigt och därmed inte skickat något under nästan 3 veckor. Dom började jobba igen på onsdagen.
Idag fick jag veta att mitt simkort iaf är på väg. Hoppas att det ligger i samma låda som telefonen och att allt är här i morgon.

Mitt stora problem med allt detta är att Kundtjänst suttit och hittat på egna förklaringar på varför mina saker inte kommit istället för att söka reda på den riktiga anledningen.
Tyvärr så brukar Kundtjänst på Universal säga saker som inte riktigt stämmer med verkligheten, men när man väl har sina saker och allt är igång så är företaget bra. Det är bara när det strular som man behöver få prata med någon annan än kundtjänst för att få hjälp.

Men nu tror jag att det går bra, bara min telefon och simkort kommer.
För jag är förberedd med ett nytt och fint skal till telefonen.

Längtar efter den då min gamla telefon inte hänger med mer. Långsam och stänger ner appar när den känner för det. Och kameran är inte så bra.
Vill ha min Samsung Galaxy S5 nu!!!!!

Inga kommentarer: