onsdag, maj 21, 2014

ONT idag

Idag har jag haft ont sedan innan jag steg upp, men ändå så är det vissa saker man måste göra.
Då Ebba har varit hemma idag med så har jag bara diskat, bäddat sängarna och handlat här nere på netto.
Allt går långsamt och då och då känns det som jag ska gå av. Men ännu håller jag ihop.
Satte Ebba i vagnen när vi gick till affären och där satt hon så fint, gick okej att gå ner. Men sen när vi hade handlat skulle det ju hem också.
Det började knäppa och klicka konstigt i höften på ett smärtsamt vis så pass att jag trodde höften skulle hoppas ur led. Musklerna började nästan krampa också och anklarna känns stukade utan att vara stukade. Kroppen känns misshandlad och då är det bara resterna av gårdagen.
Kan säga att jag är glad att jag i morgon ska iväg och prova ut rullstol. För det betyder att jag är ett steg närmre avlastning av en sån. Och om jag har minsta lilla tur så kanske jag kan få med mig en hem i morgon, men det vågar jag inte hoppas på.
Men samtidigt är jag riktigt nervös inför morgondagen då jag inte är bra på att köra, är rädd att jag kommer klanta till det och trilla omkull med stolen.

Annars idag har jag pratat med min handläggare på Försäkringskassan. Hon ställde lite frågor om livet i allmänt och om jag har någon hobbie och hur jag orkar syssla med detta. Så passade jag på att berätta att jag blivit ännu sämre under vintern och ska få en rullstol snart. Hon skrev upp detta och tar med det i beräkningarna. Så nu är det bara att vänta vidare på beslut.

Hoppas alla har en bra och solig dag.

Inga kommentarer: