fredag, april 11, 2014

Tankar som snurrar

Just nu tänker jag på mycket.
Men mest är det på mina höfter och den smärta jag har där.
Idag gick jag med Fredrik till tandläkaren, en inte så lång promenad, tar bara ca 15 minuter. Vi gick även hem. Efter detta hade jag mycket ont men trodde att det skulle räcka med lite vila.
Så senare tog jag bilen till Maxi, parkerade på den närmsta rutan man får stå på utan speciella behov. Gick in på apoteket och sen efter bara en liten stund inne på Maxi så hade jag så ont i höfterna att jag nästan grät. Ytterligare en stund senare sprider det sig upp i ryggen, men jag biter ihop och hänger på kundvagnen för att avlasta.
När jag kommer ut till bilen klarar jag inte mer utan glider ner på sätet och bara gråter en stund.

Detta är något som blivit värre och värre under en period nu.
Så nu har jag bestämt mig för att prata med arbetsterapeuten om rullstol, en manuell.
Jag har även mailat min sjukgymnast om detta för att veta vad hon tror och tänker om detta, just för att hon är så påläst om Hypermobilitetssyndrom.

Så nu har jag släppt ut mina tankar.

Inga kommentarer: