måndag, augusti 12, 2013

Sommaren

Sommarlovet går mot sitt slut och jag känner att det varit en skitsommar.
Inte pga vädret eller så utan pga min skitkropp.
Att inte ha orken att kunna hitta på något kul då jag får kämpa för att få dagarna här hemma att fungera. Att OM vi ändå hittar på något så får jag ett helvete på kvällen och natten, ibland även dagen efter och att det tar flera dagar innan jag är återställd igen.
Tror dock inte barnen saknar något, Fredrik har farit runt på sin cykel och fått bada ändå och Ebba vet inte att man kan fara land och rike runt på somrarna, eller iaf fara till stranden och stanna där över dagen.
Men JAG vet att om vi inte hittar lösningar så kommer barnens somrar alltid se ut så här och det vill jag inte. Jag skaffade busskort för att kunna åka runt, men kroppen håller inte till det.
Hoppas att vi har bil nästa sommar för då kan man komma fram lite fortare, lättare att smita iväg och ha saker med till mig så jag kan lättare kan vila även på dagen, iaf lite.

Jag ser fram emot att min elskoter ska komma när som hellst nu och att jag ska kunna handla utan att behöva planera hela dagen till det, för handlar jag på förmiddagen så är jag helt slut resten av dagen. Gör jag det på kvällen så tar orken slut redan i affären och jag får ännu ondare och dessutom så får jag svårt att somna pga smärtorna. Allt detta bara för att jag måste promenera ca 10 minuter. Klarar det inte. HATAR det.
Med elskotern kan jag smita till affären utan att ta ett steg och spara den orken till det andra jag vill göra, som att leka med barnen ute.

Nu sitter jag dessutom är snorig som tusan och nyser och har mig... SKIT.

2 kommentarer:

Jezzz sa...

♡♥♡ massor av stärkande kramar..både stärkande i sinne o kropp ♥
Hoppas verkligen skotern kommer snart..så synd den inte kom före sommarlovet.
kraaaam

Maria sa...

Hade jag vetat att jag hade haft rätt till en sån så hade jag ju sökt tidigare... Men nu är det som det är.
Den är på väg, jag pratade med min AT i veckan så hon hör av sig så fort hon hör något.

Kram