måndag, augusti 19, 2013

Arbetsprövning

Idag väcktes jag av klockan, första dagen på länge känns det som.
Väckte Fredrik som skulle gå till skolan. Han började 4an idag, mellanstadiet. VAR tog min lille pojke vägen?? Han börjar bli stor nu...
När vi var klara var det dags att ge sig av. Fredrik på sitt håll och jag på mitt.
Jag skulle till min arbetsprövning. Där jag ska vara nu i 5 veckor.
Denna veckan är det dock bara 3 dagar, men det är skönt att smyga igång det.
Klockan 9 var jag där och började med samtal och sen rundvandring. Efter det började jag "jobba". Håller till på Furuboda arbetsmarknad här i stan och dom har samarbete med Erikshjälpen så jag ska hjälpa med att sortera och gå igenom kläder som kommer in, men även sy lite kassar och sen något administrativt. Får se hur tungt jag tror jag klarar av för dom ska tydligen ha även lite tyngre arbetsuppgifter, men jag är tveksam på att jag ska testa det då jag kände av det i kroppen på bara den timmen jag klippte lite tyg och nålade idag. På onsdag ska jag fortsätta med att sy ihop delarna, då jag direkt kastade mig in i sånt jag kan och det är ju att sy enkla saker.
Får se vad mer jag ska göra där, men blir kassen klar på onsdag så kommer jag nog testa något annat.
I övrigt så kommer jag nog trivas helt okej där, är inte så mycket tid jag kommer att spendera där så jag ska nog få de timmarna att gå.
Det stora problemet med dagen var ju att jag valde att gå både dit och hem, så ikväll har jag ont i höfter, lår och knän, så pass att jag har fått ta en Citodon. Inte var kväll jag gör det, fast att det tyvärr blivit oftare den sista tiden.
Så nu hoppas jag att min elmoppe ska komma snart. Hellst denna veckan, tycker jag. Med den så tror jag inte att 2 timmar några dagar i veckan ska vara ett problem, hoppas jag. Men vi får se hur det blir. Jag vågar inte ta ut något i förtid just nu.
Jag gick hem därifrån klockan 11 och efter det har jag fått ta det ganska lugnt resten av dagen.
I morgon ska jag inte dit, skönt för jag behöver nog den dagen till vila efter idag.

Håll tummarna för att allt går bra och att min elmoppe kommer så fort det går!

Inga kommentarer: