måndag, maj 27, 2013

Helgen

Lördagen började ganska lugnt. Lekte lite med barnen och så där. Men framåt eftermiddagen så bestämde vi oss för att möblera om vardagsrummet.
Tömde skrivborden, flyttade hyllorna och tvbänken en efter en och ställde på rätt plats, dammsög och torkade allt noga, men ställde inte rätt alla sakerna för det fanns det inte tid till. Sakta men säkert så hamnade sakerna där vi ville ha dom. Under tiden så passade Fredrik sin lillasyster så bra, dom åt tillsammans på Fredriks rum och lekte med hans bilar där inne. Han hade jättestort tålamod och var så duktig med Ebba hela kvällen. Och sen när det var dags för Ebba att sova fick han chips och läsk på sitt rum och satte sig och tittade på film.
Vi fortsatte fixa i vardagsrummet till ganska sent på kvällen och blev så gott som klara innan vi hoppade i säng.
På söndagen (mors dag) så hade jag sovmorgon, blev väckt med paket av barnen vid kl 10. Jag fick en elektrisk värmefilt. När jag varit uppe en stund och ätit frukost så kom mamma hit med Fredriks kusin en stund. Jag bakade även lite cupcakes. När Ebba hade vaknat efter sin middagslur så gick vi till mamma och firade henne med paket och kakor. Kul att överraska lite.
Kvällen hemma blev sen lugn och barnen somnade i tid. Ebba drack ingen välling alls på kvällen men sov ändå hela natten.
När barnen hade somnat så testade jag min nya filt och det kändes bra att krypa in i den, värmen i den liksom kryper in bättre i kroppen än vad en vanlig filt hjälper. Värmen gjorde att värken släppte iaf för stunden, samt att jag somnade snabbt när jag var varm.

Idag blir det nog lugnt pysslande hemma.

Inga kommentarer: