måndag, maj 13, 2013

Biodejt

Ja, jag och T har varit på dejt... Om man nu kan kalla det för dejt när man varit tillsammans i 2½ år. Men igår var vi iaf ute på bio.
Vi såg den nya StarTrek och båda gillade filmen, inte så många i salongen.
Vi tog bussen in till stan, handlade godis på Hemmakväll och sen gick vi till bion, där fikade vi lite på BurgerKing och sen kollade vi filmen. När filmen var slut fick det bli promenad hem då sista bussen hade gått. Men det var ju inte kallt så det var en mysig promenad.
När vi kom hem så gick vår barnvakt (min mamma) hem och barnen hade varit snälla och somnat som dom skulle. Resten av natten sov barnen också gott.

Detta är den andra gången vi är barnlediga på ganska kort tid och det har varit skönt att komma ut lite. Förra gången gick vi till Bishops och käkade och drack lite gott i trevligt sällskap av vänner.

Idag får jag lida lite för promenaden hem, men det är det värt. Jag har inget planerat idag så det är bara att ta det lugnt och inte stressa med något här hemma så blir det nog bra ändå.

1 kommentar:

fruM sa...

Vad mysigt att komma ut bara ni två! Minns inte när vi gjorde ngt bara maken och jag...