fredag, april 26, 2013

God morgon

Ja, god morgon på er alla där ute.
Här vaknade Ebba 6.45 och väckte mig då. Lika bra att stiga upp då klockan skulle ringa kl 7. Upp och göra välling och sätta Ebba vid tvn där hon trivs att mysa i soffan på morgonen.
Väcka Fredrik, eller ja, kolla så han kommer upp i tid. Idag var han faktiskt vaken när jag öppnade dörren. Hans grejer på morgonen fixar han själv, man får bara tjata lite på honom så han gör det i tid annars så blir det stressigt kl 8 när han ska gå.
Idag är jag glad att vi inte har något planerat så jag kan greja här hemma i MITT tempo. Jag är lite sliten känner jag. Går även lite segt att skriva på datorn då fingrarna inte vill som jag vill idag.

Igår var vi hos läkaren med Ebba. På ett återbesök efter hennes operation som hon gjorde för snart 1 år sedan. Bara kontroll av vikt, längd och blodtryck och allt var som det skulle. I väntrummet ritade Ebba en liten teckning som hon gav till sin dr.
Efter sjukhuset så tog vi en promenad till Fiskeknuten och tittade på hur det är där nu sedan dom bytt ägare och T hittade en grej som han köpte då han fick ett mycket bra pris, vadarbyxor och skor.

Jag och T beslutade även att Ebba bara ska få ha nappen vid vila eller om hon är riktigt ledsen. Det börjar nämligen synas på hennes tänder att hon är en nappunge. Så igår var det lite paus med den och det gick bra hela dagen. Så idag kör vi på samma sak. Hon fick ha den tills hon lade den och själv glömde bort den och nu så får hon klara sig utan. Att släppa den på morgonen tar ca 1 timme och det är helt okej att ha den medan hon vaknar och myser i soffan. Men hon lägger den själv när hon sen börjar leka och då är det ju lätt att ta den.
Hoppas denna dagen funkar lika bra som gårdagen utan napp.

Inga kommentarer: