söndag, april 14, 2013

Fortsatt lugnt

Idag blir det fortsatt lugnt.
Skönt med helg och man kan ta det lugnt, fint väder idag så jag kanske lurar ut barnen sen en stund iaf. Gården är inte så bra att leka på men lekplatsen en bit bort är ju helt okej.
Idag blir det även lite mer fixande här hemma, jag tycker att jag hann med helt okej igår så idag borde jag också få lite gjort och sen är jag nog ikapp igen.
När Ebba lagt sig på kvällen gör jag inte så mycket här hemma utan väljer att sitta och virka då. Lugnt och skönt och jag slipper lägga ifrån mig grejerna så ofta då. Ebba är duktig på att få mig att avbryta en liten stund då och då. Men det jag virkar nu ser jag ett slut på nu, har tagit slut på hälften av garnet så nu är det bara lika mycket till som ska göras och sen är det en liten filt klar. Den blir inte så stor, men den blir lagom till barnen eller katterna att ha i soffan.

Men nu ska jag börja dagen med lite te och macka.

Inga kommentarer: