onsdag, juni 06, 2012

Mycket att lära

När det gäller stickningen har jag massor att lära mig men det är kul. Mamma var här idag och kikade på hur det ser ut och tyckte det var bra men att jag håller lite hårt. Sen gav hon mig ett litet knep också. Skönt att ha en mamma som kan och finns nära så man kam få snabb hjälp vid behov.

Ikväll tog ena garnet slut och jag fixade så jag kunde fortsätta med en annan färg. Ser ut att gå bra sen får jag se om det blir bra när det kommer på plats också.


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Sofie - Mamma till två små sa...

Skulle så gärna vilja lära mig sticka! Man lärde sig lite smått i skolan ju men det vara bara rakt och typ halsdukar och sånt.. Hade varit kul att göra en tröja eller så till barnen...

Maria sa...

Du får köpa Bonniers stora boken om stickning. Det är superbra bilder och förklaringar så man klarar av det mesta. Där finns även förklaringar hur man gör en enkel tröja (tror jag) men iaf hur man följer mönster och räknar hur mycket garn som går åt.
För det är grymt kul!