onsdag, maj 30, 2012

Sköna dagar

Fast att det är skitväder till och från så har vi ändå det bra här hemma, jag och Ebba, tills Fredrik kommer hem, då har vi det mysigt alla 3.
T kommer hem vid kl 17, så han har långa dagar iväg.
Att få saker gjorda eller att få tiden att gå här hemma är inget problem. Nu brukar jag vara ute och promenera ganske mycket på förmiddagen då Ebba sover bäst i vagnen då, samt att det är skönt att ha handlat direkt på morgonen, för det tar jag när jag ändå är ute och går.
Idag när Fredrik kommer hem ska vi baka en kaka är det tänkt, så innan det ska jag ta disken som står sen igår och så måste jag ner och köpa mer mjölk.
Det ska damsugas också innan det bakas, men det hinner jag utan problem.
Så här hemma händer det inte så mycket om dagarna, fast att jag har fullt upp.

Sticka hinner jag också med lite, iaf på kvällarna eller om Ebba sover sent på eftermiddagen. Så Fredriks halsduk till vintern kommer nog ganska snart att vara klar, sen har jag några andra små projekt på gång innan jag tar mig på något större.
Men roligt är det att se det man gör växa fram.

Inga kommentarer: