måndag, maj 28, 2012

Rutiner

Så skönt att igen kunna få ordning på mina rutiner igen.
Känner orken komma med full kraft och idag har jag snart gjort klart allt som jag ska göra på en dag och det sista kan jag lätt göra när Fredrik är hemma.
Han sa att han ville pyssla lite idag, men jag plockar gärna fram saker så han kan sitta lite själv och pyssla så kan hjälpa om det är något han behöver hjälp med. Så kan jag greja klart med annat samtidigt.
Idag har jag iaf hunnit med en skön promenad med mamma, handlade lite på hemvägen, damsugit, diskat och startat en tvätt. Har lite att plocka undan i köket och tänkte börja med det snart och sen är jag ikapp med hur jag vill ha det för stunden och så jag kan få ork till att göra alla extrasakerna som har väntat på tillfälle.
Men om T är iväg om dagarna och jag kan få rutin på dagarna så sover Ebba bättre och jag får ihop dagarna bättre så hinner jag med hur mycket som hellst, samt att jag sover bättre och där med orkar mycket mer.
T började på sin praktik idag och det är att klippa gräset på en golfbana, detta blir snart ett jobb och då får vi ju även lite mer pengar. Ska bli så skönt.
Sen är det bara jag också som ska ha ett jobb, men nu kan jag ju vara hemma till Ebba börjar dagis till hösten och sen kan jag börja jobba dagtid och helger när T är hemma.

Ett annat sätt jag försöker få ihop mer pengar är att ha annonser på min blogg. Av dessa får jag så småningom pengar av Google som tack för att dom får annonsera här. Dessutom så blir det mer pengar om någon klickar på annonserna så ser ni något ni är intresserade av är det fritt fram att klicka er vidare då dessa annonserna är kontrollerade av google och ska vara säkra.

Nu ska jag sitta och vila en liten stund så jag orkar med eftermiddagen också.

Inga kommentarer: