onsdag, maj 16, 2012

Förkylda gänget

Ebba är förkyld och det bröt sakta ut i lördags.
Jag blev förkyld så smått i fredags, men har ändå hållt mig någolunda på fötterna.
I söndags så var T iväg och fiskade och fick en Öring på 4,2kg. Så vi fick några middagar och mamma fick även lite.
Fredrik har klarat sig från förkyldning, men T verkar ha trillat dit lite han också.
Nu ska Fredrik vara hemma i 4 dagar för dom är lediga i skolan så nu får vi se om han också blir förkyld.
Har planerat att vi kanske ska ut och fiska lite i helgen, troligtvis på söndag. Jag och Fredrik ska meta och T kasta lite.
Så dessa dagarna har vi inte orkat så mycket, inte jag och Ebba iaf. Jag har stickat lite och är snart klar med en halsduk till Ebba. Har dragit upp den 2 gånger, så därför har det tagit lite til, men nu hittade jag rätt bredd och den blir lagom lång så Ebba kan ha den till vintern.
När den är klar ska jag sticka en till Fredrik också. Efter det får vi se vad det blir, men det är kul att hålla på. När jag gjort dessa halsdukar ska jag testa på lite fler tekniker, jag har nu bara kört vanliga räta maskor så det är så standard det går, men jag vill komma igång och få känslan i fingrarna först.
Idag kommer nog Ebbas halsduk bli klar och då kommer det upp en bild på den.

Inga kommentarer: