fredag, april 13, 2012

Swoosh... Fredag

Så fort har denna veckan gått.
Gårdagen satt jag inte mycket stilla och bara vilade.
Jag var på Maxi och apoteket, jag röjde köket och städade där, tvättade lite, plockade undan en massa som låg där det inte skulle och sen hade jag ju hand om barnen också. T hjälper ju till med det men Ebba är lite mammig så hon äter inte när han matar henne...
Lite störigt faktiskt, men men.

Idag har Fredrik och hans klass haft utedag så dom var i skogen och lekte och tittade på vårtecken.
När dom kom tillbaka till skolan så lade Fredrik sin keps på facket i kapprummet och använde den inte så mycket på skolan, det var lunch och sånt då så han tog inte den med sig.
När han skulle hem så var den BORTA...
Vi har tittat överallt och även i skogen där dom var, men den finns inte på skolan.
Då den låg i hans fack så borde det ju vara så att någon har tagit den.
Och är det så tycker jag att det så ELAKT.
Han hade faktiskt köpt den för EGNA pengar och vi hade namnat den.
Jag är arg och håller just nu tummarna att den på något magiskt vis hittar tillbaka till sin rätta ägare nästa vecka.
Vi (eller fritidsledaren) har inte sett någon annan med en sån keps på området så ser vi någon med en sån kommer vi att fråga var dom fått tag i den.
Den var faktiskt helt ny då han köpte den på påsklovet.

Jaja, vi ska ha myskväll iaf och ha en trevlig helg så får vi se vad som händer nästa vecka.

Inga kommentarer: