måndag, april 02, 2012

7570

Det är så många steg jag i snitt tog varje dag under Mars månad.
Jag tycker det är ganska bra med tanke på att jag var sjuk några dagar och att Ebba också varit sjuk så hon inte orkat vara iväg några dagar.
Rekordet på en dag var 19200 steg.
Det minsta var 600 steg en dag...

Men jag är nöjd och tycker att detta speglar hur jag rör mig normalt.
Nu har vi här hemma dragit igång en annan sak.
Hälsosamma värre kommer vi att bli.
Kanske inte så mycket matmässigt, men vi kommer båda (jag och T) röra oss lite mer.
Vi började dagen idag med att åka till stan och köpa joggingskor och träningsbyxor till T, jag har redan.
Och sen i eftermiddags så stack T ut och släpade sig igenom en runda på 2,70 km på ca 18 minuter.
När han kom hem så tog jag samma runda på ca 20 minuter.
Jag skyller på att han har så mycket längre ben än mig så det var därför som han var snabbare.
Mitt mål är att ha en snabbare tid än T, hans mål är att bli av med 10 kilo på 8 veckor.
Håller tummarna att han lyckas, om jag lyckas kvittar, men jag ska springa lika många gånger som T gör. Så det är helt upp till honom om jag kommer i form.

Vi kan ju inte springa tillsammans då en av oss måste vara hemma med Ebba, Fredrik skulle klara sig själv den tiden. Så vi följer varandra med appen Runkeeper i telefonen. Så vi har även koll på varandra på deras hemsida och kan jämföra våra framsteg.

Har inte bloggat så mycket den sista tiden. Inte orkat.
Ebba har ju, som ni sett på bilder, haft vattkoppor. Dom sista är på väg att torka nu hoppas vi.
En vecka har hon haft prickar nu. De som hon fick först är så gott som borta så nu ser det inte illa ut längre. Men hon har varit riktigt prickig över hela kroppen.
Stackars tjejen... Men nu behöver vi inte oroa oss för detta fler gånger, nu är det avklarat och det gick bra. Bara varit en natt som varit riktigt jobbig annars så har hon sovit helt okej ändå.

Inga kommentarer: