tisdag, mars 20, 2012

Rullar på

Ja, här hemma händer väl inte så mycket.
Det liksom bara rullar på.
Skulle åkt till IKEA idag med min systerdotter men hennes natt hade inte varit en av de bästa och då hon skulle jobba i kväll så valde vi att ställa in turen dit. Antingen åker vi en dag när hon är ledig senare eller så lånar jag en bil och kör dit själv. Får se hur det blir.
Så jag fick planera om dagen i morse och valde att tvätta i förmiddags och sen promenerade jag och mamma till Maxi. Det blåste lite och var lite småkyligt men vi höll värmen med att gå. Ebba satt vaken i vagnen hela vägen dit och sen under tiden vi handlade, men när vi gick hem så somnade hon gott.
Har mycket på min inköpslista så det kommer bli några såna rundor denna veckan känner jag, så jag hoppas på finare väder sen i veckan.
Skönt att Ebba gillar att åka vagnen än så länge så det går fint att gå så långa sträckor med henne, hon sitter mest och kikar på allt som händer runt omkring. Och när hon är trött fäller man bara ryggen på henne och går vidare så somnar hon ganska snabbt.
Nu lagar jag mat här hemma, blir en egen variant av Kalops, och jag hoppas att det blir bra. Följer inget recept direkt utan kör lite på känn. Så jag meddelar väl resultatet här sen om jag blev nöjd eller inte.
Tror dock att jag brynte köttet lite för lite, men det funkar ändå.

Inga kommentarer: