måndag, november 14, 2011

Blandat

Att bara skriva vad vi pysslar med blir ganska tjatigt i längden då det är hockey, hockey och lite mer hockey så dags på året. Men jag ska försöka uppdatera lite ändå.

Fredrik och hans klass var i skogen idag och i morgon ska dom till badhuset och simma. Fredrik trivs mycket bra på sin skola nu då dom gör så mycket annat än bara vanligt skolarbete i klassrummet. Dom pysslar mycket och lär sig på det viset.
Efter skolan på måndagar så går han till kyrkan och leker lite på deras Miniorer. Där får han pyssla, leka och spela spel. Tror även att det kommer bli lite bakning nu när det närmar sig jul också. Så detta tycker han också är kul.
Det är bara en sak med skolan som han inte gillar.
Det är när någon bråkar med honom, förra måndagen så hade en pojke från hans klass hotat att han skulle slå Fredrik på hemvägen. Jag tog upp det med fröken som lovade att hon skulle prata med pojken i fråga. Det var samma kille som för några veckor sedan hade sparkat Fredrik i magen på vägen hem, detta hade hänt genom att den killen cyklade runt Fredrik som bett honom sluta och sen hade pojen sparkat Fredrik och sen cyklat iväg.
Händer det en sak till kommer jag att polisanmäla allt som hänt.
Jag vet att skolan jobbar hårt för att få stopp på dessa sakerna (inte bara Fredrik som blir utsatt) men jag står inte ut mer. Så jag har bestämt mig för att koppla in polisen om det händer fler gånger. Då kanske iaf barnen och föräldrarna fattar att det är på allvar. För jag vill inte att Fredrik ska vara rädd för denna pojken eller andra för den delen.
Men det händer inte så ofta att han inte vill gå till skolan, det är för det mesta mycket bra på skolan. Iaf vad han säger, så det får jag ju lita på.

Ebba växer och har sig.
Hon äter numera ca 170ml ersättning vid varje mål. Det blir ca 750ml/dag.
Om man räknar ut att jag skulle leva på ersättning så skulle det bli 7,5liter/dag jag hade behövt dricka, om man räknar vad hon äter per kilo kroppsvikt.
Helt onödigt vetande för andra egentligen men jag tycker det är lite roligt att räkna ut sånt ibland.

Vet dock inte vad hon väger riktigt just nu men det borde vara runt ca 6 kg. Hon börjar iaf bli mycket tung att hålla längre stunder. Men hon är duktig som roar sig själv mycket i babygym, babysitter. Hon tränar också att sitta i en stol lite korta stunder då och då, men hon är inte så stadig i nacken ännu att hon klarar sitta så länge, men det blir bättre och bättre. Hon vägrar ju också att ligga på mage på golvet så jag brukar hålla henne i famnen men lutar mig långt bak så hon blir tvungen att kämpa med att titta upp så nacken blir starkare.
Annars så är hon en mycket nöjd tjej som gärna pratar med sin Laban eller Nasse.

Inga kommentarer: