onsdag, augusti 03, 2011

Suttit fast...

Känns nästan som Ebba suttit fast i mig i 2 dagar nu.
Hon har haft svårt att koppla av och bara sovit riktigt gott i min famn.
Vi misstänkte bubblig mage och läkaren idag bekräftade det.
Anledningen vi gick till läkaren var ju för att vi ska gå till läkaren om vi märker förändringar på Ebba. Så vi gjorde bara som vi var tillsagda. Men vi gick även dit för att prata om förra Ultraljudet som gjordes på henne.
Det var i måndags. Vi kom dit med Ebba, gjorde henne ordning för undersökningen och läkaren kom in. Det första han sa var att han inte läst på om henne. Så VI fick berätta vad hon har för diagnos och vad som skulle kollas. Han kikade och tog några bilder på hennes njure och sen var det klart.
Dessa bilder skickades till barnläkaren här på CSK och till Lund.
Lund konstaterade att allt blivit ännu större men inte så mycket och tyckte att CSK skulle fortsätta med att följa undersökningsrutinder som finns för detta problemet.
Barnläkaren här på CSK undrade lite över bilderna då det inte fanns några mått tagna som var med på bilderna, för det skulle det vara.
Men när vi pratade med honom om det idag så förstod han varför. Barnläkaren skulle nu skriva en avvikelserapport om vårt besök på röntgen så att det finns med i det administativa och sen skulle han skriva i Ebbas jurnal att den som gjorde undersökningen inte skulle få göra fler på Ebba.
Känns skönt att ha fått en läkare som lyssnar och förstår att vi tyckte att det gick felaktigt till. För han sa själv att det INTE får gå till på detta viset.
Barnläkaren som vi pratade med idag berättade att det är nu han som ska följa Ebba genom allt som kommer att ske och det är han vi ska kontakta om det är något. Känns skönt att äntligen fått en som är ansvarig.
Han tittade på Ebba ordentligt och tyckte att hon var en fin tjej som såg ut att må hur bra som hellst. Hon vägdes till 3059gram, men viktminskningen var inget som oroade honom. Får se vad BVC säger på fredag när vi ska dit där. Han frågade hur hon äter och tyckte att det verkade vara helt normalt för en så liten tjej så hon bör gå upp i vikt som hon ska ändå.
Sen när det var dags att gå så gav han oss en lapp med hans namn och var vi kan få tag i honom, allt som ska hända Ebba den närmsta tiden samt vad som vi ska vara uppmärksamma på.
Så om det inte händer Ebba något så kommer vi slippa sjukhuset i 2 veckor nu.
Hon får inte få feber eller verka ha akut ont för då ska vi ta oss in till akuten och då står det tydligt i hennes jurnal vad som ska kollas upp. Så nu hoppas vi på att hon håller sig frisk så vi kan följa undersökningsplanen för henne.

När vi gick ut från sjukhuset smet vi inom apoteket och köpte Minifom-droppar som är mot gasig mage eller så kallad spädbarnskolik. Så när vi kom hem så fick hon såna och sen mat. Dessa droppar ska hon ha innan varje måltid och redan nu verkar det bättre. Hon har fått dom 3 gånger nu och Ebba kan redan koppla av så vi känner igen henne sen innan. Så jag tror att vi kommer sova godare denna natten.

Vad som annars har hänt är att jag har en ny mobil. En Sony Ericsson Arc. Förlängde mitt abonemang och fick denna på köpet, T har också en sån nu. Han skaffade ett abonemang och fick också telefonen med det. Var egentligen inte meningen att vi båda skulle få ny telefon, men när vi räknade på det så var detta ett ekonomiskt för oss. Så nu ska jag mest bestämma mig på om jag verkligen vill ha denna telefonen eller om jag ska återgå till min x10 Mini Pro som jag fick av T i julas.
Jag är lite skeptisk till Arcen då den inte har en knappsats. Jag är lite av en bakåtsträvare på det viset, jag gillar RIKTIGA knappar. Visst har denna telefonen stor bra skärm så knapparna på den blir stora, men ändå så känns det bättre att trycka på riktiga knappar. Men jag ska ge den några dagar och se om jag vänjer mig med den.
Får testa alla mina favorit-appar först innan jag tar det slutgiltliga beslutet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker du inte amma alls nu då? Va synd isåfall :-(
/ MZ

Anonym sa...

Appar du ska testa:
*Miner Speed
*Photoshop Express
*ClockQ
*Bloggerdroid
*Klondike (solitaire)
*Advanced task killer
*Color touch
*Camera fun free
*Swedbank eller nordea
*Bloglovin
*Pho.to Lab
*Skype
*TV4 Fakta Verkligheten berättar
*Angry birds
*Picsin
*Battery widget
*Twitter
*nån app för skånetrafiken

Kolla in dom, de e några av de jag har hehehe
ClockQ gillar jag, man kan designa rätt olika hur man vill o så med den

Kram Jessica Drougge

Maria sa...

MZ: Vet inte riktigt var denna frågan kommer ifrån, men jag pumpar ju faktiskt ut och kommer att ge bröstmjölk till henne så fort min antibiotika har gått ur så hon inte får ont i magen. Räcker med den antibiotika hon redan får...
Hon har fått bröstmjölk innan på detta viset och det gillade hon, så snart så ska hon få det igen. Men amma det kommer jag nog inte göra, då det inte funkade varken med eller utan amningsnapp.