måndag, juli 04, 2011

Lugnt i värmen

Igår var det lugnt.
Mamma var här en sväng med sin dator så jag hjälpte henne med lite småsaker. Vi fikade på Ts nybakade scones och sen var det en lugn eftermiddag. Jag och Fredrik smet hem till AEx2 så barnen fick leka lite och vi snackade lite skit och kikade på The Big 4. När 2 band hade spelat gick vi hem igen.
Middag eller liknande intogs och sen var det dags för Fredrik att sova. Jag och T kollade vidare på resten av konserten. Metallica var ju naturligtvis höjdpunkten och jag önskar jag hade kunnat vara där. Men jag tror inte det hade varit så bra för en kvinna i mitt tillstånd.
Hemma i soffan var bättre, men det är jobbigt även det. Att sitta i soffan i mer än en timme är plågsamt, jag får så ont i hela kroppen, sammandragningarna drar igång och allt sånt. Nej, men jag satt kvar för jag skulle se Metallica på tv. När det var slut så tog det inte lång tid innan jag låg i sängen.
Varm, svullen och öm i hela kroppen.
Jag har ju även dragit på mig vatten som i denna värmen gör att fötterna liksom har dubbel storlek känns det som och det gör så ont att gå. Men jag försöker ha dom högt men jag tycker att det hjälper föga.
I natt vaknade jag flera gånger av sammandragningar i samband med att jag vände mig om. Kollade inte på klockan men det var inte så tätt utan var nog bara en i timmen. Men efter 6 kunde jag sova och vaknade inte förrän kl 10.
Det var helt tyst i lägenheten, men när jag kom upp så satt Fredrik och spelade tv-spel så han hade det bra. T ligger fortfarande och sover, men han kommer nog upp snart han också.
Fredrik och jag har ätit vår frukost, fil och flingor. Det är gott nu på sommaren. Man behöver ha svalt att äta och dricka. Att äta gröt nu hade inte gott.
Jag känner att jag blivit lite förkyld och hoppas att det går över snart, för det och värmen gör att jag känner mig så trött idag. Hoppas inte att förlossningen drar igång förrän jag har ork igen, nu vet jag inte om jag hade orkat med en förlossning som man ska. Är helt slut i kroppen.
Ska snart ta en dusch för det behövs, så jag blir lite sval och kanske pigg. Iaf så att jag orkar greja här hemma. Ska nog starta diskmaskinen innan jag hoppar in i duschen.

Inga kommentarer: