söndag, maj 08, 2011

Kliar

Det är så jobbigt. Det är inte myggor eller något sånt utan jag är bara en torris.
Smörjer och smörjer men det kliar ändå...
Torr i huden men vatten i kroppen... Ska det vara så??
Jaja, bara att smörja vidare men det är så kletigt. Värst är benen, men det är också där som jag har mest vatten.
Några smärtsamma sammandragningar har jag faktiskt inte haft i helgen, men så har jag ju bara tagit det lugnt också, får se hur det blir nu i veckan när man ska ut och röra sig mycket mer.
Hoppas bara att vädret får vara fint för jag vill ju komma ut och gå varje dag.

Idag har vi varit ute hela dagen.
Och på hemvägen så råkade Fredrik ut för en liten olycka. Han skrapade i tån i gruset så nageln sprack och det började blöda. Han grät inget och tog sig hem utan att klaga. Vi tvättade rent och byggde ett plåster. Han är en tapper krigare min grabb, gnäller inte för det lilla inte. Själv hade jag säkert gråtit för det såg ut att göra jätte ont...
Efter middagen och badet så fick han ett nytt plåster och då hade det slutat blöda och det verkade som att det inte gjorde så ont längre, det såg dessutom rent och fint ut. Svårt när dom skrapar upp i gruset. Men jag tror jag lyckats få det helt rent. Så det ska inte bli inflamerat. Det stora problemet är nu om skorna skulle klämma på tån i morgon i skolan, men det märker vi i morgonbitti.
Nu ligger han i sängen och ska sova och själv sitter man och är trött vid datorn.
Blir nog snart sängen för mig.

Inga kommentarer: